מועדון צרכנים חדש ינסה לאגד צרכנים עם מוגבלות

למועדון "עדיף", שיחל לפעול בחודש אפריל, יהיו זכאים להצטרף אנשים שלהם 20% נכות לפחות - ולפי הערכות מדובר ב-830 אלף צרכנים

שלומי אברהם / צילום: איל יצהר
שלומי אברהם / צילום: איל יצהר

מועדון צרכנות חדש מצטרף לנוף המועדונים הצפוף: מועדון "עדיף", שיושק בחודש אפריל הקרוב וינסה לאגד את ציבור הצרכנים עם מוגבלות.

למועדון זכאים יהיו להצטרף אנשים עם מוגבלות בהצגת תעודה של 20% נכות לפחות, ועל-פי הערכות ציבור זה מונה בישראל 830 אלף צרכנים.

מועדון "עדיף" - בדומה למועדונים הגדולים כמו "חבר", "אשמורת" ו"הוט" - יפעל באמצעות כרטיס אשראי של ישראכרט (ככרטיס חוץ-בנקאי), וטרם נקבע אם עמיתיו ישלמו דמי חבר או שיישאו בעלות כרטיס האשראי בלבד.

במועדון שותפים בנק הפועלים, ישראכרט וקרן ההשקעות החברתית 2B Community. כיו"ר ישמש עמוס רון, והמנכ"ל יהיה שלומי אברהם, לשעבר מנכ"ל מועדון "חבר".

המועדון, שצפוי להתחיל את פעילותו לקראת פסח, צפוי להציע לעמיתיו הטבות והנחות בקשת של תחומים: ממוצרי ביטוח, עבור במוצרים פיננסיים, מוצרי צריכה, שירותי תרבות, פנאי ונופש, ועד פתרונות בתחום הרכב לצד מוקד מידע, תמיכה וסיוע. לחברי מועדון שירצו לנהל את חשבון הבנק שלהם בבנק הפועלים מובטחות הטבות, בהן הלוואות בתנאים מועדפים וכלים פיננסיים דיגיטליים.

יו"ר עמותת נגישות, יובל וגנר, אומר ל"גלובס" כי בעבר היו ניסיונות להקים מועדון לקוחות/כרטיס אשראי שיעניק הטבות לאנשים עם מוגבלות, אולם "הניסיונות לא צלחו. שם המשחק - והוא גם חובת ההוכחה של המועדון החדש, שאנחנו תומכים בהקמתו - הוא גיוס כמות משמעותית של חברים כדי לייצר כוח קנייה והיתכנות עסקית לקיומו.

"בדומה לסטטיסטיקות בעולם, שיעור האוכלוסייה של אנשים עם מוגבלות בישראל עומד על 18%, וזה כוח קנייה גדול. אם כזה מועדון יצליח להביא הטבות - יחד עם הטבות בנושאים קונקרטיים לנכים כמו ניתוחים מיוחדים או דברים שעד היום לא הצליחו לקדם - תהיה לכך היענות. אבל יש פה גם דילמה, משום שעסקים רבים, גם כאלה שיש להניח שיצטרפו כמעניקי הטבות, אינם מונגשים לנכים. התקווה שלנו היא שדרך המועדון ובאמצעות כוח הקנייה יצליחו לקדם את נושא הנגישות בעסקים".

- נושא השיוך למועדון המגדיר ציבור עם מוגבלות עשוי להיות בעייתי?

"תהליך השיוך הוא נושא עדין, משום שלא תמיד אנשים עם מוגבלות רוצים להיות משויכים לקבוצה הזו. צריך יהיה לשווק את זה כגאוות יחידה - וזה אתגר שיווקי".

"שיתוף-הפעולה בין הארגונים, הקרן, הבנק וחברת האשראי, תוך יצירת קבוצה צרכנית גדולה של עמיתי המועדון, יאפשר מתן הטבות והנחות בשיעורים שנכה בודד ומשפחתו המסייעת לו אינם יכולים לקבל בעצמם", אומר יו"ר עדיף, עמוס רון. "המוקד הייחודי שנקים יסייע להנגשת שירותים, סיוע ומידע לאוכלוסייה שלנו וישנה את איכות החיים שלה".

לדברי שלומי אברהם, מנכ"ל המועדון, עד כה הצטרפו למועדון כ-50 ארגוני נכים הפועלים בישראל.