שיבושי תנועת הרכבות ליד שפיים יימשכו עד יום שישי

תיקון המסילה ליד שפיים יימשך עד סוף השבוע, ברכבת ממליצים לנוסעים לשקול שימוש באמצעי תחבורה חלופיים ■ קו חוף הכרמל-סבידור פועל כרגיל, והנוסעים יכולים להשתמש בו כקו מגשר

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

תיקון מסילת הרכבת ליד קיבוץ שפיים צפוי להימשך עד יום שישי, כך נמסר הערב מרכבת ישראל. המשמעות היא שתנועת הרכבות תתבסס עד אז על מסילה אחת מבין השתיים, וברכבת ממליצים לציבור לשקול עד אז שימוש באמצעי תחבורה חלופיים.

הנזק למסילה נגרם הלילה (בין ראשון לשני) סביב השעה שתיים, כאשר אחד מגלגליו של קטר רכבת משא סטה מהמסילה. כתוצאה מכך נגרם נזק המחייב החלפה של כ-2 ק"מ מסילה ועבודות לחידוש תשתית התקשורת שנפגעה. העבודות יבוצעו בעיקר בשעות הלילה, כדי לפגוע כמה שפחות בתנועת הרכבות.

מהרכבת נמסר כי הרכבות בין תחנת חוף כרמל בחיפה לסבידור בתל אביב ממשיכות לפעול כסדרן על פי לוח הזמנים הרגיל, אך יחולו שיבושים בקווים אחרים. רכבות בקו נהריה-באר שבע יופעלו עד ומתחנת חוף הכרמל בצפון, ובדרום הן יפעלו מסבידור ודרומה ובחזרה. הנסיעה בקו זה מצריכה שימוש בתוואי המרכזי בקו חוף כרמל-סבידור.

הרכבות בקו נתניה-תל אביב, שתחנתן האחרונה היא תחנת ראשונים בראשון לציון, מבוטלות והן יפעלו מראשון לציון ועד תחנת ההגנה בתל אביב בלבד, שם ניתן לעלות לרכבת הממשיכה צפונה. רכבות הנוסעים מירושלים ומבית שמש יסיימו גם הן את מסלולן בתחנת ההגנה.

קו רכבות הלילה בין נהריה לנתב"ג, בשני הכיוונים, יפעל מנהריה עד נתניה ובחזרה. בשעות הלילה, בין חצות וחצי ל-5:30 לפנות בוקר, תפעיל הרכבת שירות אוטובוסים בין נתניה ונתב"ג בשני הכיוונים.

ברכבת עושים מאמץ להשיב לשאלות בכמה ערוצים. מוקד שירות הלקוחות של החברה תוגבר בעשרות נציגים, התחנות תוגברו בדיילים נוספים שיסייעו לנוסעים הזקוקים להכוונה, ומידע מופיע גם באפליקציה של החברה, בדף הפייסבוק שלה ובאתר הבית.


המנכ"ל הזמני של הרכבת, בני לביא, אמר כי הוא "מבקש להודות לעובדי הרכבת, שפועלים בתנאי מזג אוויר קשים, ביום ובלילה, במטרה להחזיר את המסילות לתקינותן ולחדש את תנועת הרכבת ע"פ הלו"ז הרגיל".