נעילה חיובית בוול סטריט; נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב

וורן באפט מסכם שנה מוצלחת במיוחד, במהלכה צמח הונו בסכום דמיוני ■ אמזון טיפלה בשילוח של יותר ממיליארד פריטים בתקופת החגים ■ בנק ההשקעות גולדמן סאקס מהמר על Nvidia

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו היום (ג') בעליות שערים, לאחר שאתמול לא התקיימה פעילות בניו יורק לרגל חג המולד. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה חיובית.

 

בוול סטריט, כמו בעולם כולו, מתכוננים לסיום שנת 2016, אשר הייתה מלאה בהפתעות דוגמת בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב והברקזיט בבריטניה. ועדיין, הדאו ג'ונס עלה עד כה השנה בכ-14%, בעוד הנאסד"ק טיפס 9%. כעת ממתינים לראות האם עוד השנה יפרוץ הדאו ג'ונס את רף ה-20 אלף נקודות.

בניגוד לדעה הרווחת, אסטרטג ב-UBS מנסה להסביר כי הראלי של השבועות האחרונים בשווקים הפיננסיים לא קשור בכלל לבחירתו של טראמפ כנשיא ארה"ב, אלא לדוחות הכספיים של החודשים האחרונים. על פי מקסימיליאן קונקל, רווחי החברות בארה"ב ברבעון השלישי עלו בממוצע ב-4% בחישוב שנתי, זאת לעומת תחזיות לירידה של 1% לעומת הרבעון השלישי אשתקד.

על פי UBS, זו הפעם הראשונה מאז אמצע 2015 שבשוק מקבלים עלייה ברווחי הפירמות, וזאת, כאמור, הסיבה לראלי האחרון. יתרה מכך, קונקל מעריך כי האצת רווחיות החברות הציבוריות בוול סטריט תימשך גם ב-2017.

במהלך 2016 צמח הונו של איל ההשקעות האמריקאי וורן באפט בכ-12.3 מיליארד דולר, יותר מכל מיליארדר אמריקאי אחר - זאת לפי דיווח "פורבס". המגזין מעריך את הונו הנוכחי של באפט בכ-74.2 מיליארד דולר, נמוך בכ-10 מיליארד דולר מהונו המוערך של מייסד מייקרוסופט, ביל גייטס.

הזינוק בעושרו של באפט נבע בעיקרו מנסיקת מניות חברת ההחזקות בניהולו, ברקשייר הת'אווי , בשיעור של כ-20% השנה. למרבה האירוניה, חלק מהעלייה הזו מיוחסת ל"ראלי טראמפ" שהזניק את השווקים לאחר בחירתו של המועמד הרפובליקני - בעוד שבאפט תמך חד-משמעית במועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון.

מחיר הנפט  טיפס היום לאור הציפיות לקיצוץ תפוקת הנפט העולמית ב-2017, לפי ההסכמות שהושגו בין המדינות החברות בקרטל אופ"ק.

ב-16:00 שעון ישראל פורסם מדד קייס-שילר למחירי הדירות ב-20 ערים בארה"ב לחודש אוקטובר. על פי הנתונים, קצב עליית המחירים עמד על 5.1% בחישוב שנתי, טוב מהתחזיות המוקדמות לקצב של 5%, ובדומה לקצב שנרשם בספטמבר.

פורסם גם מדד בטחון הצרכנים בארה"ב, שעומד על נתון גבוה מהצפוי של 113.7 נקודות, לעומת התחזיות שצפו נתון של 108.9 נקודות. 

במוקד המסחר עמדו, בין היתר, קמעונאיות הענק דוגמת וולמארט  ואמזון, זאת על רקע תחילת סיכום עונת הקניות של טרום חג המולד. בתקופת חג המולד טיפלה אמזון בשילוח יותר ממיליארד פריטים שונים.

וולט דיסני  ריכזה עניין לאחר שנודע כי הסרט "רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים" מכר בערב חג המולד לבדו כרטיסי קולנוע ב-15 מיליון דולר בצפון אמריקה, ובסך הכל 120 מיליון דולר מאז ה-21 בדצמבר.

Nvidia  נכנסה לרשימת הקניות של גולדמן זאקס ל-2017, חרף העובדה כי מנייתה זינקה בשנה החולפת בחדות והניבה את התשואה הגבוהה ביותר בקרב חברות מדד הנאסד"ק 100.

פקידי ממשל איראניים ציינו כי המדינה שילמה רק מחצית מהסכום של 16.6 מיליארד דולר עבור 80 מטוסים מתוצרת בואינג . החברה עצמה טרם הגיבה בעניין.

פרוטליקס  דיווחה היום על אישור ההזמנה של משרד הבריאות הברזילאי בהיקף של מעל 24 מיליון דולר לטיפול לגושה, במהלך 2017, כאשר ההזמנה מייצגת סך הזמנות שנתי של כ-42 מיליון דולר. נציין כי לחברה כל הזכויות לשיווק הטיפול לגושה בברזיל.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]