אנטרופי החלה לסקר את אאורה - וממליצה עליה בחום

האנליסט אוהד גוטליב: גם אם רק 50% מהפרויקטים של התחדשות עירונית שמקדמת אאורה ייצאו לפועל, המניה מאוד אטרקטיבית

בחברת הייעוץ אנטרופי החלו לסקר את מניית אאורה , הפועלת בתחום של ייזום נדל"ן למגורים. האנליסט אוהד גוטליב ממליץ "קנייה" ומציב מחיר יעד של 3.17 שקל למניה, גבוה ב-57% ממחירה בבורסה. שוויה של אאורה, הנמצאת בשליטת יעקב אטרקצ'י (מחזיק 80% מהמניות), עומד על 296 מיליון שקל לאחר עלייה של 18% במניה בשנה האחרונה.

אאורה מקימה בישראל כ-5,000 דירות בימים אלה (חלק החברה), במסגרת 36 פרויקטים שהיא מקדמת בעצמה או באמצעות חברות בנות שלה. החברה פעילה במיוחד בפרויקטים של התחדשות עירונית ולהערכתו של גוטליב, יש לה מספר פרויקטים של התחדשות עירונית שאינם מקבלים ביטוי בהון העצמי שלה ומבטאים פוטנציאל לאפסייד משמעותי בשנים הקרובות. תחת הסתברות של 50% בלבד להתממשות צבר הפרויקטים העתידיים של החברה בתחום ההתחדשות העירונית, הוא גוזר לה שווי הון עצמי של 453 מיליון שקל.

בצד הסיכונים, מציין גוטליב את פרק הזמן הארוך הנדרש לתכנון ואישור פרויקטים בענף הנדל"ן, מה שמביא לחשיפה פיננסית גבוהה של החברות הפועלות בתחום. שינויים רגולטוריים או השפעות מאקרו שונות, יכולים להביא לירידה בביקושים לדירות או על ההיצע ולהביא לפגיעה בתוצאות החברה.

29 פרויקטים

לאאורה 11 פרויקטים בתהליך הקמה הכוללים כ-1,000 יחידות דיור (חלק החברה), שמתוכם נמכרו כ-650 יח"ד. הרווח הגולמי הממוצע הצפוי מהפרויקטים, עומד על 16% והעודפים צפויים לעמוד על 436 מיליון שקל. בנוסף, לחברה 18 פרויקטים בתכנון הנמצאים בשלבים שונים וצפויים לכלול כ-3,300 דירות, מתוכם 11 פרויקטים בהתחדשות עירונית ו-7 בייזום עצמי.

עוד מחזיקה החברה בעתודות קרקע בפרדס-חנה כרכור עם תב"ע שאושרה להפקדה, שלגביה אין פירוט לגבי אופי הבנייה הצפוי במקום. קרקע נוספת, ברחוב הר מירון בתל אביב, מכרה החברה בתחילת החודש ב-16 מיליון שקל והיא תרשום בדוחותיה לרבעון הרביעי רווח הון של 7.3 מיליון שקל (לפני הוצאות ומסים) עבור העסקה.

בין הפרויקטים החשובים של אאורה, מציין גוטליב את "אאורה פריים" - מגדל בגובה 25 קומות עם 92 דירות בחולון, כש-54% ממנו שייכים לחברה. הקמת הפרויקט החלה ברבעון השני של 2016 וצפויה להסתיים במהלך 2019; פרויקט מהותי נוסף הוא "הגנים התלויים" ביהוד - החברה הקימה בעבר את שלבים א' וב' בפרויקט וברבעון השני השנה החל שלב ג' שלו, בו נבנים 2 בניינים עם 54 דירות כ"א, שצפוי להסתיים באוקטובר 2018. שלב ד' של הפרויקט אמור להתחיל ברבעון השני של 2017 ובמסגרתו יוקמו 5 בניינים נוספים.

4 פרויקטים חשובים נוספים עבור אאורה הם בינוי-בינוי ברחוב הרוא"ה ברמת גן, שיכיל 6 בניינים עם 240 יח"ד (66% חלקה של אאורה); פרויקט שכונת דניה בחדרה, במסגרתו יוקם בניין ובו 76 דירות; פרויקט באור עקיבא, שצפוי להכיל 3 בניינים עם 270 דירות בסך הכל ושטחי מסחר, שהקמתו החלה השנה והוא צפוי להסתיים עד סוף 2017; ופרויקט התחדשות עירונית בקריית אונו, שבמסגרתו יוקמו 669 דירות.