חבל הצלה לריט טכנולוגיות: אושרה מכירתה במיליוני שקלים

הרוכשת היא ענקית האופטיקה הסינית YOFC, שתקים חברה ישראלית, אליה יעברו הנכסים, הפעילות והזכויות של ריט טכנולוגיות ■ מטה החברה החדשה ימוקם בישראל ויעסיק כ-20 עובדים בארץ ועוד כ-10 בחו"ל

חברת ריט טכנולוגיות הישראלית שנקלעה לקשיים ונמצאת תחת מפרק זמני, קיבלה חבל הצלה בדמות משקיע סיני שירכוש את הפעילות שלה, את נכסיה ואת הזכויות בחברה - תמורת מיליוני שקלים בודדים. בית המשפט אישר אתמול את המכירה לענקית האופטיקה YOFC הסינית, לאחר שאישורו של כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) כבר ניתן.

לצורך הרכישה, תקים YOFC חברה ישראלית, אליה יעברו הנכסים, הפעילות והזכויות של ריט טכנולוגיות. את תפקיד מנכ"ל החברה החדשה ימלא אסף שקולניק, סמנכ"ל המכירות הנוכחי, אשר גם הוביל את כל המהלך. זוהי השקעה ראשונה של חברת YOFC בישראל והיא רואה במהלך חלק מהאסטרטגיה רחבה של כניסה לשוק הישראלי. מתוכננות השקעות של החברה בפעילות הקיימת בנוסף לפיתוח טכנולוגיות חדשות.

מטה החברה החדשה, ששמה טרם פורסם, ימוקם בישראל ויכלול מחקר ופיתוח, מכירות, שיווק ותפעול. החברה תפעל כחברה ישראלית ותעסיק את עובדיה המקומיים, כ-20 עובדים בישראל ועוד כ-10 בחו"ל. בשיא, הועסקו בריט כ-70 עובדים בישראל. 

חברת YOFC הינה החברה הגדולה בעולם לייצור חומר הגלם המשמש לייצור סיבים אופטיים, כמו כן הנה החברה הגדולה לייצור סיבים אופטיים וכבלים אופטיים. 

ריט טכנולוגיות  מתמחה בפיתוח ובניטור פתרונות תשתיות תקשורת פיסית מתקדמים לחדרי מחשב בארגונים. החברה הוקמה ב-1989 והפכה לחברה ציבורית כשהונפקה לראשונה בנאסד"ק ב-1997. עד לפני 8 שנים הייתה החברה חלק מקבוצת רד של האחים יהודה וזהר זיסאפל, שמכרו את גרעין השליטה בה לידי החברה הרוסית סטינס קומאן של איש העסקים היהודי-רוסי סרגיי אניסימוב, שהייתה קודם לכן המפיצה של מוצרי ריט. כיום מחזיקה בעלת השליטה בכ-77% ממניות ריט.

רק לפני מספר שנים החברה נסחרה לפי שווי של 50 מיליון דולר ויותר, וכיום היא נסחרת בשווי עגום של כ-800 אלף דולר. לאחר 27 שנות פעילות, נקלעה ריט טכנולוגיות לקשיים כלכליים ובתחילת יולי 2016 מונה לחברה מפרק זמני - עו"ד ורו"ח אשי (אשר) אנגלמן מ-PwC Israel, שליווה את החברה לאורך כל התהליך עד לרכישתה כיום.

ריט נקלעה לקשיי נזילות בעקבות קשיים של בעלת השליטה הרוסית, שהחזיקה את החברה בחיים בשנים האחרונות, בזכות הזרמות כספים בעשרות מיליוני דולרים.ריט נקלעה לקשיים על רקע חובות, בעיקר לספקים, של כ-5 מיליון דולר, חובות לעובדים בהיקף של כמיליון שקל, וחוב נוסף של 3 מיליון דולר בגין הלוואות מבעלי השליטה. החברה עברה לפי כחצי שנה טלטלה שכללה קשיים תזרימיים, פיטורי עובדים, אזהרות מהנאסד"ק על אי-עמידה בתנאי המסחר וגם עזיבה של המנכ"ל, יוסי בן הרוש.