נעילה יציבה במסחר בוול סטריט; עלייה במלאי הנפט

בנוסף: התפרסם נתון תביעות האבטלה השבועי ■ המשקיעים איבדו תקווה כי הדאו ינסוק לרמת 20,000 הנק' השנה ■ מגמה מעורבת בבורסות אירופה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') כמעט ללא שינוי בהתאם למגמה שסיימה את יום המסחר בבורסות אירופה ואסיה. 

 

את הפצצה היומית הטיל הערב הנשיא היוצא, ברק, אובמה שהורה לגרש 35 דיפלומטים רוסים משטחה של ארה"ב לאחר שרוסיה התערבה בבחירות בארה"ב באמצעות מתקפת סייבר על מחשבי המפלגה הדמוקרטית.

שר-החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, נאם אמש בתגובה לטענות שהשמיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נגד ארה"ב בימים שחלפו מאז שקיבלה מועצת הביטחון החלטה בגנות ההתנחלויות בגדה המערבית. כזכור, קבלת ההחלטה התאפשרה לאחר שארה"ב לא השתמשה בזכות הווטו שלה ונמנעה בהצבעה על ההחלטה. כל שאר 14 המדינות החברות במועצה הצביעו בעד.

ישראל לא תוכל להישאר יהודית ודמוקרטית בעת ובעונה אחת ללא שלום עם הפלסטינים, הצהיר קרי. "כמעט כל מדינות תבל מתנגדות להתנחלויות".

זמן קצר לאחר נאומו של קרי, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו תגובה קשה, בה אמר כי "במשך יותר משעה עסק קרי באובססיביות בהתנחלויות וכמעט לא נגע בשורש הסכסוך - ההתנגדות הפלסטינית למדינה יהודית בגבולות כלשהם.

"אני הופתעתי. זה מה שיש לשר החוץ של ארצות-הברית, המעצמה הגדולה ביותר בתבל, להתמקד בו כאחד מהנאומים המסכמים במשך שעה שלמה? המזרח התיכון כולו עולה בלהבות, הטרור משתולל, ובמשך שעה שלמה מזכיר המדינה תוקף את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ששומרת על היציבות באזור?".

לקלחת הזו הצטרף הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, אשר נשאל האם ישראל צריכה לחדול מהקמת התנחלויות. להפתעת הכתבים, התחמק טראמפ מתשובה ברורה, ואמר בעמימות כי הוא בעל עמדה פרו-ישראלית "חזקה מאוד מאוד". 

הנפט  ריכז עניין לאור הציפיות לקיצוץ תפוקת הנפט העולמית ב-2017. כמו כן, פורסם הנתון השבועי של מלאי חביות הנפט בארה"ב, שעלה בכ-600 אלף חביות, לעומת הצפי לירידה של 1.3 מיליון חביות במלאי.

בנוסף בגזרת המאקרו, התפרסם נתון תביעות האבטלה השבועי, שעמד על 265 אלף תביעות חדשות - נתון טוב מעט מהצפוי. התחזיות חזו שיירשמו 277 אלף תביעות חדשות.

בשל תקופת החגים, גם היום לא פורסמו דוחות כספיים.