פוטין: לא נגרש מרוסיה דיפלומטים אמריקאים, מחכים לטראמפ

נשיא רוסיה יחליט על צעדים נוספים בנוגע ליחסים עם ארה"ב רק לאחר כניסתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לבית הלבן ■ אתמול הודיע אובמה כי יגרש 35 דיפולמטים רוסים מארה"ב

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הכריז היום (ו') על כוונתו לגרש 35 דיפלומטים אמריקאים מהמדינה, ולמנוע מהסגל הדיפלומטי האמריקאי במוסקבה להשתמש בבית נופש ובמחסן בעיר. על פי הדיווחים בסוכנויות הידיעות הרוסיות, לברוב הציג את הצעד לנשיא ולדימיר פוטין, כתגובה לסנקציות שהטיל הממשל האמריקאי על דיפלומטים רוסים.

הנשיא פוטין הגיב לכך והבהיר בשעות הצהריים כי רוסיה לא תגרש דיפלומטים אמריקאים. הוא הוסיף יחליט על צעדים נוספים בנוגע ליחסים עם ארצות-הברית רק לאחר כניסתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לבית הלבן.

אתמול הורה נשיא ארצות-הברית היוצא ברק אובמה לגרש מהמדינה 35 אזרחים רוסים החשודים כמרגלים, ולהטיל סנקציות על שתי סוכנויות ביון רוסיות בשל מעורבותן לכאורה בפריצות לשרתי הדואר האלקטרוני ואתרי האינטרנט של מפלגות אמריקאיות וארגונים מדיניים אחרים במהלך מערכת הבחירות האחרונה לנשיאות, שבסיומה נבחר דונלד טראמפ.

מוקדם יותר הבהיר לברוב כי הסנקציות האמריקאיות "לא יעברו בשתיקה", ושב וטען כי ההאשמות האמריקאיות בדבר התערבות רוסית במערכת הבחירות משוללות כל בסיס. ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב טען בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו כי אובמה מסיים את כהונתו ב"יגון אנטי-רוסי", והוסיף: "זה מצער שממשל אובמה, שבראשיתו פנה לחידוש היחסים עמנו, מסיים כך את כהונתו. נוח על משכבך בשלום".