מעורר סערה: חשבון החופשות המטורף של הנשיא אובמה

נשיא ארה"ב ומשפחתו נוהגים לנפוש מדי שנה, ובתנועה האמריקאית לאיכות השלטון זועמים: "זה עלה למשלם המסים יותר מ-90 מיליון דולר" ■ מה כוללים הסכומים הללו? כל הפרטים בווידאו

ברק אובמה בארגנטינה / צילום: רויטרס
ברק אובמה בארגנטינה / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה ומשפחתו שוהים כעת בהוואי, בנופש השנתי ה-8 והאחרון שלהם במרוצת שנות השהות בבית הלבן. על-פי ההערכות, עלות הנופש הזה עומדת על 3.5 מיליון דולר - וזה עוד אחד הטיולים הזולים יותר של בני המשפחה.

על-פי ההערכות, החופשות של בני המשפחה הנשיאותית עלו לאזרח האמריקאי כ-85 מיליון דולר - למעלה מ-10.5 מיליון דולר בממוצע לטיול. יתרה מכך, לאחר שהמסמכים הרשמיים ישוחררו, צפוי הסכום להאמיר ולעמוד על מעל 90 מיליון דולר.

מה נכנס לעלויות? כמובן, המטוס הנשיאותי אייר פורס 1, שעל עלויותיו קובל כעת דונלד טראמפ, מטוסים ומסוקי ליווי, מסוקי תובלה, מכוניות משוריינות, שירות חשאי, יועצי תקשורת ועוד מלווים.

ארגון Judicial Watch, המקביל אצלנו לתנועה לאיכות השלטון, מבקר את ההוצאות הרבות. "השירות החשאי והמטוס הנשיאותי מנוצלים למטרות לא הכרחיות, הנסיעות אשר מתבצעות על חשבון משלם המסים צריכות להיות מטרה ראשונה לרפורמה עבור הנשיא הנכנס דונלד טראמפ".