אופציה יוקרתית: מיני מבחן לאאודי A3; כמה היא עולה בארץ?

רבים מהחידושים ב-A3 כרוכים בתוספת בתשלום, אבל היא מספקת שימושיות מכובדת, הנדסה וגימור של מותג פרימיום וביצועים נמרצים

בשנה החולפת מכרה אאודי בישראל כ-4,200 כלי רכב חדשים. כדי לקבל פרופורציה על המספר הזה, נציין שלפני כעשור הוערך הנפח של כל שוק מכוניות הפרימיום בישראל ב-5,000 עד 6,000 כלי רכב בשנה.

אחת המכוניות שהרימו תרומה מכרעת לזינוק של אאודי בשנים האחרונות - בארץ ובעולם - היא ה-A3. אפשר לטעון, במידה של צדק, שמדובר בפולקסווגן גולף משודרגת עם מחיר פרימיום. אבל העובדה היא שהמכונית האופנתית הזו הצליחה להצעיר משמעותית את התדמית ה(מ)בוגרת של המותג ולהביא אל אאודי הרבה לקוחות חדשים.ה-

A3 עדיין נמכרת היטב, אבל לפני כמה חודשים היא כבר זכתה לריענון תקופתי. חיצונית בוצעו בעיצוב עדכונים קלים הכוללים סט רענן של פגושים ופנסי חזית שמצליחים לחדד היטב את המראה המושחז של גרסת ה"ספורטבק" בעלת החמש דלתות. גרסת הבסיס שלנו הגיעה עם חישוקי 16 אינץ' בסיסיים (חישוקים גדולים יותר הם אופציה בתשלום), ללא פנסי ה"מטריקס" המתוחכמים (אופציה) ובצבע מטאלי בסיסי (יש עשרות גוונים מיוחדים כאופציה), אך עדיין זכתה ללא מעט מבטי חשק ברחוב - במיוחד בלילה, כאשר הפנסים המעוצבים לתלפיות מאירים את הגריל המסיבי באור יקרות.

ככלל, נראה שהמילה "אופציה" היא אחת האהובות ביותר על אנשי השיווק של אאודי. תיק העיתונות של אאודי מציב במקום מרכזי את לוח המחוונים הוירטואלי המרהיב והמתוחכם, שנוסף ל-A3 במסגרת השדרוג התקופתי. אבל זוהי - ניחשתם נכון - אופציה די יקרה. כנ"ל לגבי כמה ממערכות הבטיחות והסיוע לנהג היותר מתקדמות שנוספו ב-2016.

אפשר להתנחם בכך שגם בתצורה ה"בסיסית" של תא הנוסעים אין שום דבר בסיסי. עמדת הפיקוד עטויה חומרים יקרים למראה ולמגע עם גימור מרהיב, שיוצר בידול מוחשי משאר מותגי הקבוצה. מערכת המולטימדיה כוללת מסך דקיק ברזולוציה גבוהה, שמסתתר על פי דרישה בתוך גומחה סמויה ותורם למראה מינימליסטי ונקי, וממשק התפעול שלה תוכנן מחדש בצורה ידידותית מאוד לתפעול.

הדלתות מרגישות מסיביות, בידוד הרעשים הוא ברמה של רכבי יוקרה, מערכת הקול התקנית (אל תאלצו אותנו להזכיר שוב את האופציות) איכותית למדי ואפילו דיפוני הפלסטיק הנסתרים מהעין לא מרגישים זולים.

מרחב הפנים מכובד, הודות לפלטפורמה המשותפת לגולף החדשה, ולמרות שהספסל האחורי צר מדי לשלושה מבוגרים, הוא מציע מרחב רגליים בשפע ונפח מטען מכובד, שתופח לקיבולת של סטיישן כאשר המושב האחורי מקופל. ל-A3 אין הנעה אחורית כמו לב.מ.וו סדרה 1, יריבתה מבית, וכדי לשמור על אופי "ספורטיבי" נקטו המהנדסים בעבר טקטיקה של הקשחת המתלים, שהתאימה יותר לכבישים החלקים של אירופה מאשר לאספלט הישראלי. כל זה נעלם בדור המחודש. המכונית עדיין מרגישה "גרמנית", עם היגוי כבד ומדויק, תגובות זריזות לפקודות הנהג על כבישים מתפתלים ויציבות כיוונית פנטסטית על האוטוסטרדה. אבל כעת היא מצליחה לספק את כל זה מבלי לוותר על ספיגת זעזועים מצוינת, אפילו במבחן השכונה.

גרסת הבסיס בארץ מצוידת במנוע 1.4 ליטר טורבו עם 150 כ"ס ותיבה אוטומטית כפולת מצמדים. זהו אחד המנועים הנפוצים ביותר של הקבוצה בארץ, ולמרות, שהוא לא מוזיקלי או מסעיר, ב-A3, ששוקלת כ-1,200 קילו בלבד, הוא מספק בהחלט את התדמית הספורטיבית, עם אפס ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות, תגובות דוושה חדות ומענגות ועקיפות נטולות מאמץ בעליות ארוכות.

צריכת הדלק המוצהרת עומדת על כ-20 קילומטר לליטר ואנחנו השגנו כ-15 קילומטר לליטר, עדיין נתון מרשים.

175 אלף שקל הוא מחירו של התענוג בארץ. זהו רף כניסה נגיש למי ששואף להיכנס למועדון מותגי הפרימיום הגרמניים מבלי לוותר על שימושיות עירונית-משפחתית. אלא שב-180 אלף שקל ממתינה לו באולם התצוגה ה-Q2 החדשה עם אותו מנוע, ביצועים דומים ותדמית "קרוס אובר" משודרגת. מה הרעיון? לאנשי השיווק של אאודי פתרונים.