מנכ"ל מקורות שמעון בן-חמו הודיע על פרישה מתפקידו

בן-חמו כיהן בתפקיד במשך 5.5 שנים והוביל תוכנית חומש בהיקף של 6 מיליארד שקל ■ לאחרונה התנהל בינו לבין ראש רשות החברות אורי יוגב סכסוך חריף ומתוקשר

מנכ"ל מקורות ב-5.5 השנים האחרונות, שמעון בן-חמו, הודיע היום (א') על רצונו לפרוש מתפקידו. לא נמסר עדיין מתי יעזוב את מקורות בפועל. ההודעה על הפרישה מגיעה שבועות ספורים לאחר עימות חריף ומתוקשר בין בן-חמו לבין מנהל רשות החברות אורי יוגב, שגלש להשמצות הדדיות, מכתב של בן-חמו ליועץ המשפטי לממשלה נגד יוגב, ואיום נגד של יוגב בתביעת דיבה.

בן-חמו, כלכלן בהכשרתו, שימש לפני כהונתו במקורות כמנהל פעילותה העסקית של "אפריקה ישראל" בדרום מזרח אירופה. לפני כן שימש כסגן מנהל ומנהל בפועל של רשות החברות הממשלתיות, ושימש כחבר בדירקטוריונים שונים.

במקורות הוביל בן-חמו תוכנית חומש לפיתוח משק המים בישראל בהיקף של 6 מיליארד שקל, במסגרתה הושלמה בנייתו של המוביל הארצי החדש, המחבר בין מתקני ההתפלה לאורך החוף למערכת המים הארצית. בין הפרויקטים האחרים שהתקדמו בתקופתו של בן-חמו במקורות אפשר למנות את חיבור הערבה למערכת המים הארצית, השלמת החלק המערבי של "המערכת החמישית לירושלים" ותחילת כריית המנהרה בחלק המזרחי.

בהודעת הפרישה מסרה מקורות כי בן-חמו אחראי להעברת החברה לטכנולוגיות עדכניות, לסיום התחשבנות עם המדינה על מחלוקות כספיות שנמשכו עשרות שנים, לשמירה על דירוג האשראי הגבוה של החברה (AAA), לגיוס אג"חים ב-800 מיליון עד מיליארד שקל בשנה למימון תוכנית החומש, לקידום תיקון 27 לחוק המים שמייצר שוויון בעלויות המים בין כל החקלאים במדינה, ולקידום פרויקטים בינלאומיים באמצעות החברה-הבת "מקורות פיתוח וייזום".

"אני מסיים את תפקידי עם תחושת סיפוק גדולה", מסר בן-חמו, "על עשייה משמעותית לטובת משק המים בישראל ועל עמידה ביעדיה המאתגרים של מקורות, הן ברמה התפעולית והן ברמה העסקית. מצאתי לנכון בזמן הזה לפנות לאתגרים חדשים, ואני מודה ליו"ר הדירקטוריון, מרדכי מרדכי, לחברי הדירקטוריון ולכל המנהלים והעובדים של מקורות על האמון, שיתוף-הפעולה והמאמץ ההדדי".