מועצת הביטחון מגנה את הפיגוע בירושלים; מביעה "צער עמוק"

ארה"ב: "אנו מגנים הפיכת הטרור למושא להערצה"; מציעה עזרה במאמץ למציאת העומדים מאחורי הפיגוע ■ דנון: "הטרור בירושלים הוא הטרור שפגע בברלין ובניס"

פיגוע ירושלים  / צילום: רויטרס
פיגוע ירושלים / צילום: רויטרס

מועצת הביטחון של או"ם גינתה לפנות בוקר (ב'), "במונחים החריפים ביותר", את הפיגוע בירושלים שבו נהרגו שלוש חיילות וחייל ונפצעו 15.

בהודעת המועצה נאמר, כי חברות הגוף מביעות תנחומים למשפחות הקרבנות ולממשלת ישראל ומאחלות החלמה מהירה לפצועים.

"חברות המועצה חוזרות וקובעות שטרור על כל צורותיו מהווה אחד מהאיומים החמורים ביותר לשלום ולביטחון הבינלאומי", מציינת ההודעה. "הן מדגישות את הצורך שאלה שאחראים למעשה יתנו את הדין על כך".

מועצת הביטחון קובעת, שכל מעשי הטרור נושאים אופי פלילי ואין להם כל הצדקה, בלי כל קשר למניעיהם, או היכן או מתי הם בוצעו. כל המדינות צריכות להילחם באיומים על השלום והביטחון הבינלאומי שנובעים מפעולות טרור, על פי אמנת או"ם.

קודם לכן קרא שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, למזכ"ל הארגון ולמועצת הביטחון לגנות מיד את הפיגוע בירושלים. דנון אמר, כי הפיגוע הוא תוצאה ישירה של ההסתה הפלסטינית והוסיף: "הטרור הרצחני שמכה בעולם הוא אותו טרור, שאינו בוחל בשום קרבן; כמו בברלין ובניס, הטרור פגע היום בירושלים בירת ישראל".

"אין גבול לאכזריות ולשנאה... אך אנו נוסיף לעמוד חזקים ומאוחדים נגד הטרור", אמר השגריר.

שלושה דוברי ממשל בארה"ב - מטעם הבית הלבן, משרד-החוץ ומשרד ההגנה - גינו את פיגוע הדריסה.

"אנו מגנים במונחים החריפים ביותר את פיגוע הדריסה הנורא בירושלים", נאמר בהודעה של הסטייט דיפרטמנט.

"אין בהחלט שום הצדקה להתקפות האכזריות וחסרות ההיגיון האלה", נאמר בהודעה. "אנו מגנים את הפיכת הטרור למושא להערצה, עתה או בהזדמנויות אחרות, ואנו קוראים לכל לשלוח מסר ברור שהטרור אינו דבר שניתן לשאתו". ההודעה מביעה תנחומים למשפחות החללים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים.

הודעות דומות פרסמו הדוברים האמריקאים האחרים. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן הוסיף, כי ארה"ב מוכנה לסייע לישראל במאמץ לקבוע מי עומדים מאחורי הפיגוע. דובר הפנטגון הכריז, שארה"ב מוסיפה להיות מחויבת לביטחון ישראל והיא מתייצבת לימינה במאבק נגד כל צורות הטרור. סגן הנשיא, ג'ו ביידן, גינה אף הוא את הפיגוע בציוץ בטוויטר.