בגלל החקירות? נתניהו ביטל נסיעתו לפורום הכלכלי בדאבוס

נתניהו אמור היה לטוס בסוף החודש לפורום הכלכלי-העולמי בדאבוס שבשווייץ ■ היעדר נימוק רשמי ואפילו בלתי רשמי צפוי לייצר לא מעט ספקולציות ■ גורם בלשכת רה"מ: "ביטול דאבוס אינו קשור לחקירה"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יטוס לדאבוס - כך נפתחה וגם הסתיימה היום (ב') אחת ההודעות הקצרות והמשונות שנשלחו לאמצעי התקשורת ממשרד ראש הממשלה. ההודעה, שהופיעה על גבי נייר רשמי והסתכמה כאמור בחצי משפט בלבד, לא לוותה בשום נימוק - גם לאחר שהתקשרנו ושאלנו לפישרה. "בשלב הזה אין לנו הסברים", הבהירו בצוות הדוברות.

נתניהו אמור היה לטוס בסוף החודש לפורום הכלכלי-העולמי בדאבוס שבשווייץ, כפי שהוא נוהג לעשות לפחות מדי מספר שנים. בשנה שעברה הוא הגיע לפורום ופגש שם בין היתר את מנכ"לית HP, ואילו בשנת 2014 נשא שם נאום שנוי במחלוקת שקומם עליו בין היתר את השר נפתלי בנט, לאחר שציין כי הוא לא פוסל את האפשרות שישובים ישראלים ביהודה ושומרון יישארו לאחר הסדר קבע תחת שלטון פלסטיני.

היעדר נימוק רשמי ואפילו בלתי רשמי, צפוי לייצר לא מעט ספקולציות, אבל ניכר שהדבר מעיד לכל הפחות על התנהלות לא מתוכננת ועל לחץ בסביבתו של ראש הממשלה. לא מן הנמנע כי גם בצוות המשפטי של נתניהו מעריכים שחקירות המשטרה יגיעו לכלל מסקנות כבר בתוך שבועות ספורים, ועל כן ראש הממשלה ירצה להיות בארץ במקרה שבו המערכת הפוליטית תגעש.

רק במוצאי שבת האחרונים נאלץ שר האוצר משה כחלון להכחיש ידיעה על כך שהוא כבר מקיים מגעים מול נשיא המדינה רובי ריבלין לאור תרחיש בו נתניהו יידרש להתפטר בעקבות הגשת כתב אישום - ידיעה שבוודאי הלחיצה את נתניהו, שינסה מצידו לנטרל מראש תרחישים כאלה. 

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר לאחר פרסום הידיעה באתר: "ביטול דאבוס אינו קשור לחקירה בכלל, כהוא זה. יש ראשי מדינה שראש הממשלה היה אמור לפגוש, ובסוף לא הם מגיעים לדאבוס. לכל דבר יש עלות ותועלת, ולפעמים אין סיבה מוצקה".