דיווח: טראמפ פיטר בכירים בארגון שאחראי על הנשק הגרעיני

לפי דיווח במספר אמצעי תקשורת בארה"ב, טראמפ פיטר בין היתר את פראנק קלוץ ומדלין קרידון, שניים מהמנהלים הבכירים ביותר בארגון ה-NNSA, ארגון רגיש שאחראי בין היתר על אבטחת 7,000 מתקני גרעין

דונלד טראמפ, בחירות  / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, בחירות / צילום: רויטרס

דונלד טראמפ, שיושבע לנשיאות ב-20 בינואר, צפוי לשלוח לאלפי עובדי מדינה שהועסקו תחת ממשלו של אובמה מכתבי פיטורים ולמנות תחתם אנשים הנאמנים לו ולמפלגה הרפובליקאית. מינויים פוליטיים שכאלה הם לא מהלך חריג, וכל נשיא אמריקאי חדש שנכנס מחליף גם את פקידי השלטון.

בדרך-כלל הנשיא משאיר בתפקיד עובדים שחיוניים לביטחון המדינה, לפחות עד שהוא מאתר אנשים ראויים ומקצועיים שיוכלו להחליף אותם. אולם, לפי דיווח במספר אתרי חדשות בארה"ב, הצוות של טראמפ החליט "לשלוח הביתה" גם בכירים בהנהלת ארגון ה-NNSA, הארגון שאחראי על תחזוקה ואבטחת הנשק הגרעיני והמתקנים הגרעיניים בארה"ב. 

לפי הדיווח, הצוות של טראמפ פיטר בין היתר את פראנק קלוץ ומדלין קרידון, שניים מהמנהלים הבכירים ביותר בארגון הרגיש שאחראי בין היתר על אבטחת 7,000 מתקני גרעין. עוד לפי הדיווח, טראמפ טרם מינה מחליפים לקלוץ וקרידון, שכן מינוי לתפקידים אלה דורש את אישור הסנאט. לכן, לפי הערכות סביר להניח כי יחלפו מספר חודשים עד שממשל טראמפ יאייש את המשרות הללו.

ג'ו סירנסיונה, מומחה למדיניות גרעין, אמר בראיון לאתר "ביזנס אינסיידר" כי מהלך שכזה אינו הגיוני. "זה צעד נוסף חסר תקדים , שטראמפ רואה כ'ניקיון' משרדי הממשל, אך למעשה עלול להיות רע מאוד למדינה", הוא הוסיף.

הצוות של טראמפ לא הגיב לדיווח אך בכיר ב-NNSA הכחיש את הידיעה.