סטארט-אפ שמשפר את המצלמה בסמארטפון גייס 15 מיליון ד'

Corephotonics מספקת רישיונות לטכנולוגיה שפיתחה שמשפרת את איכות הצילום בסמארטפונים, "ומאפשרת יכולות צילום שעד היום היו נחלת מצלמות מקצועיות בלבד", כך לטענתה

סמארטפונים  (צילום: רויטרס)
סמארטפונים (צילום: רויטרס)

אפשר להגיד בוודאות שמצלמת הסמארטפון שלנו עובדת לא מעט. מלבד קריאת מיילים, שליחת אס.אמ.אס או ווטסאפ, אנחנו מצלמים די הרבה בטלפון החכם ולכן חשובה לנו איכות המצלמה. כמעט כל גרסה חדשה של אייפון או גלקסי כוללת מצלמה יותר טובה, ולכן לא פלא שחברה שמשרתת מטרה זו מצליחה לגייס הון. Corephotonics הישראלית גייסה 15 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה ב-2012 גיוס של 50 מיליון דולר.

Corephotonics מספקת רישיונות לטכנולוגיה שפיתחה שמשפרת את איכות הצילום בסמארטפונים, "ומאפשרת יכולות צילום שעד היום היו נחלת מצלמות מקצועיות בלבד", כך לטענתה. הטכנולוגיה שלה מבוססת על שילוב של שתי מצלמות, המאפשר צילום עם זום אופטי של עד פי 3 בתמונות ועד פי 8 בווידאו, גם בתנאי תאורה חלשים. כמו כן, הטכנולוגיה מאפשרת יצירת אפקט "בוקה" (טשטוש רקע התמונה והבלטת האובייקט המרכזי), שיפור ניכר ברזולוציה ומניעת "מריחת" תמונות.

לפי החברה, אשתקד החל שוק הסמארטפונים לאמץ פתרונות מסוג זה באופן נרחב, ובראשו אפל שמשתמשת בטכנולוגיה דומה באייפון 7 פלוס התומך בזום אופטי ו"בוקה" דיגיטלי. בתערוכת CES האחרונה, יותר ממחצית הסמארטפונים המתקדמים שהוכרזו משתמשים בשתי מצלמות אחוריות.

Corephotonics הוקמה על-ידי פרופסור דוד מנדלוביץ' מאוניברסיטת תל-אביב, לשעבר המדען הראשי במשרד המדע והיום מנכ"ל החברה; ד"ר גל שבתאי, המשמש כסמנכ"ל פיתוח, וערן קלי, המשמש כסמנכ"ל רישוי. עבור שבתאי אין זו החברה הראשונה, ובעברו היה שותף להקמת Eyesquad שעסקה אף היא בצילום סלולרי ונמכרה לפני עשור תמורת 18 מיליון דולר לטסרה האמריקאית.

ההשקעה הנוכחית, בצירוף קופת המזומנים הקיימת וההכנסות הצפויות ב-2017, ישמשו את החברה לטובת פיתוח מצלמות הדורות הבאים לסמארטפונים, ולביסוס המוצרים הקיימים בשוק. בנוסף, הגיוס יסייע לה להתרחב לשוקי הרכב, הרחפנים, מערכות אבטחה ומצלמות אקשן. כמו כן, החברה בוחנת רכישת טכנולוגיות משלימות.

מנדלוביץ' ציין: "הקמנו את Corephotonics במטרה לשפר את איכות הצילום בסמארטפונים ולהעניק חווית שימוש מסוג אחר, לאחר שזיהינו את הצורך והדרישה לכך מצד יצרני מכשירים. הצלחנו לחזות את השימוש במצלמות דואליות, ואנחנו צופים כי מצלמות מסוג זה ישולבו במגוון רחב של סמארטפונים של כל היצרנים המובילים".

גונזאלו מרטינז דה אזגרה, מנהל סמסונג ונצ'רס בישראל, מהמשקיעות הקיימות בחברה, אמר: "סמסונג נחושה להשקיע בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים המיועדים למכשירי סלולר, ו-Corephotonics מובילה בבירור בתחום ההדמייה בסלולר".

Corephotonics

שנת הקמה: 2012

מה החברה עושה: מצלמה דואלית לסמארטפון

מייסדים: דוד מנדלוביץ' (מנכ"ל), גל שבתאי (סמנכ"ל מו"פ), ערן קלי (סמנכ"ל רישוי)

סך גיוסי הון עד כה: 50 מיליון דולר

מספר עובדים: 50

בעלי מניות עיקריים: סמסונג ונצ'רס; יצרנית הרכיבים האלקטרוניים הגדולה בעולם פוקסקון (Foxconn); מדיה-טק (MediaTek) הטאייוואנית, מיצרניות שבבי הסלולר הגדולות בעולם; קרן מאגמה; קרן אמיתי ונצ'רס (Amiti), הורייזן ונצ'רס של המיליארדר הסיני לי קא שינג וסולינה צ'או; קרן גיוס ההמונים OurCrowd; חברת זיכרונות הפלאש סנדיסק; וספקית שירותי הטלפוניה הסינית CK Telecom