ריקול ענק: איך תסתיים הפרשה שמסעירה את עולם הרכב?

חברת טקאטה, יצרנית כריות האוויר היפנית, עומדת לשלם כמיליארד דולר בכדי לסיים את הפרשה שטלטלה את עולם הרכב - והביאה לריקול הגדול בהיסטוריה ■ כל הפרטים בווידאו

חדשות הרכב,כריות אוויר/ צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב,כריות אוויר/ צילום: מתוך הוידאו

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי חברת טקאטה, יצרנית כריות האוויר התקולות, עומדת לשלם כמיליארד דולר למשרד המשפטים האמריקאי כדי לסיים את הפרשה.

להזכירכם, חברת טקאטה אחראית לייצור של מיליוני כריות אוויר תקולות, שהורכבו בדגמי מכוניות של כ-12 יצרנים שונים, שעלולות להיפתח בעוצמה גבוהה מדי בתנאי חום ולחות קיצוניים.

על-פי הערכות שונות, כריות האוויר של החברה אחראיות ל-11 מקרי מוות בארה"ב, ועוד 5 ברחבי העולם. ככל הנראה, הריקול העולמי להחלפת רכיב מסוים בכריות האוויר, יכול לכלול עד כ-100 מיליון כלי רכב ברחבי העולם.

כעת, צפויה החברה היפנית להודות בפני משרד המשפטים האמריקאי בעבירה פלילית כחלק מההסכם המתבקש. החברה העמידה את עצמה למכירה, ואף שוקלת להכריז על פשיטת-רגל בעקבות הפרשה. אמצעי תקשורת בארצות-הברית מדווחים כי בכירים בממשל האמריקאי עושים מאמצים לסגור את הפרשה לפני כניסתו של דונלד טראמפ למשרת הנשיא, בין השאר משום שהם אינם יודעים כיצד יתייחס הממשל החדש לפרשה.