באר-שבע: 62 מיליון שקל תמורת מרכז מסחרי "לב הסיטי"

הרוכשת חברת משולם לוינשטיין, שמדווחת כי ערך הנכס חושב לפי הכנסות שנתיות של 5.1 מיליון שקל ותשואה של כ-8.2%

מתחם לב הסיטי / צילום: מושקו דר
מתחם לב הסיטי / צילום: מושקו דר

בצל המהלכים למכירת החזקות השליטה של קרן המנוף בראשית בחברת הנדל"ן המניב ליברטי, דיווחה היום האחרונה כי נחתם הסכם מחייב למכירת החזקותיה במתחם "לב הסיטי" בבאר שבע, לחברת לוינשטין נכסים המשתייכת לקבוצת משולם לוינשטין תמורת כ-62 מיליון שקל. ה-NOI (הכנסות תפעוליות נטו) של הנכס עומד על כ-5.1 מיליון שקל, ומשקף שיעור תשואה של 8.2%.

הנכס, הממוקם ברחוב בן צבי 9 במרכז העיר, כולל את קומת הקרקע המסחרית מעל לשתי קומות חניון מסחרי ושתי קומות משרדים בשטח כולל של כ-13,000 מ"ר. חשוב להדגיש כי הנכס שנרכש אינו כולל את שטחי המגורים שמעל שטחי המסחר והמשרדים. עוד הודיעה ליברטי כי "תשכור מהרוכשת כ-800 מ"ר שטחים פנויים בנכס, בשכר דירה של כ-750 אלף שקל בשנה, לתקופה של שלוש שנים", תוך שהוסיפה כי "לחברה זכות להשכיר שטחים אלו בשכירות משנה".

נכון להיום מאוכלס הנכס שנרכש, בין היתר על ידי סניף של בנק אוצר החייל, קופת חולים מאוחדת, השלוחה הדרומית של משרד עורכי הדין מ.פירון וגם סניף של רשת אופטיקה הלפרין.

לוינשטין נכסים דיווחה כי בכוונתה לממן את הרכישה מתוך הונה העצמי וכן מתוך מסגרות כספיות בבנקים. את העסקה מטעם לוינשטין נכסים הובילו מנהל הפיתוח העסקי, אלון מרמלשטיין, ועו"ד ורד לזר, היועצת המשפטית של הקבוצה. שאול לוטן, מנכ"ל ובעלי קבוצת לוינשטין, התייחס היום לעסקה ואמר כי "קבוצת משולם לוינשטין מחפשת כל העת הזדמנויות עסקיות, ואין ספק שבאר שבע הינה בירת ההזדמנויות של הנגב".

ליברטי ציינה כי 45 מיליון שקל מתמורת מכירת הנכס מיועדת לפירעון אג"ח ג' של החברה. בסוף פברואר הקרוב אמורה החברה לשלם פדיון סופי וריבית אחרונה בגין סדרה זו. לחברה אג"ח מסדרה נוספת (ד').

בראשית מוכרת השליטה בליברטי

נזכיר, כי לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי קרן בראשית מתכוונת לממש את השקעתה בליברטי והיא נמצאת במו"מ מתקדם למכירת מניותיה בחברה. שווי החברה הנדון בעסקה גבוה ככל הידוע מההון העצמי של ליברטי, שעמד בסוף הרבעון השלישי של 2016 על 101 מיליון שקל.

את מניותיה בליברטי (78% מההון) קיבלה קרן המנוף בראשית לפני כארבע שנים וחצי לאחר קריסתה של בעלת השליטה הקודמת, חברת דוראה של בצלאל איגר, אשר שעבדה את המניות כנגד חוב של 105 מיליון שקל לבראשית אותו לא יכולה הייתה להחזיר.

בעל עניין נוסף בליברטי הוא איש העסקים ניסים בראל, שמחזיק בכ-11.3% ממניותיה באמצעות חברת קומסק. כיו"ר ליברטי משמש בצלאל איגר, בעל השליטה הקודם בחברה.

את העסקה מטעם ליברטי ליוו משרד עורכי הדין מ. פירון.