צפו: הסיפור המסתורי סביב המטוס הענק שנעלם כלא היה

הרשויות במלזיה, אוסטרליה וסין מסרו השבוע כי החיפושים אחר שרידי מטוס מלזיה איירליינס שנעלם במארס 2014 בעת שהיה בדרכו מקואלה למפור לביג'יינג, הופסקו ללא תוצאות ■ בכך מצטרפת טיסה 370MH לרשימה המסתורית של מטוסים שעקבותיהם נעלמו בנסיבות מסתוריות

מטוס מליזי/ ציום: מלזיה איירליינס,
מטוס מליזי/ ציום: מלזיה איירליינס,

הרשויות במלזיה, אוסטרליה וסין מסרו השבוע הצהרה רשמית כי החיפושים אחר שרידי המטוס של חברת מלזיה איירליינס, טיסה MH370 מקואלה למפור לביג'יינג שעקבותיה נעלמו במארס 2014, הופסקו ללא תוצאות. 

לאחר כמעט 3 שנים והשקעה של עשרות מיליוני דולרים, מסרו הרשויות כי הסריקות התת-מימיות בסיוע של טכנולוגיות פורצות דרך אחר המטוס לא הניבו דבר ונסיבות העלמותו ישארו מסתוריות. ביולי 2015 אמנם נמצא חלק מכנף המטוס בסמוך לאי ראוניון באוקיינוס ההודי וכן עוד מספר פריטים שנסחפו לחופי האוקיינוס ההודי, אך ממצאים אלו לא הובילו לדבר. משפחות 239 הנוסעים ואנשי הצוות בטיסת "מלזיה איירלינס" נותרו מאוכזבות ועם ביקורת חריפה על הרשויות. 

בינתיים, תיאוריות קונספירציה בנוגע לגורל המטוס צפות ועולות ברשת ומציעות שלל פתרונות מפעולת טרור, יירוט, תרמית ביטוח חיים ואף חטיפת המטוס על ידי עב"מים. 

טיסה 370MH של "מלזיה איירלינס" מצטרפת לרשימה המסתורית של מטוסים שעקבותיהם נעלמו בנסיבות מסתוריות ועד היום לא נמצאו. ביניהם טיסתה של אמיליה אררט, האישה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי, שיצאה ב 1937 לטיסתה הארוכה ביותר אך נעלמה לאחר מספר שעות, טיסה 739 של צבא ארה"ב שהכילה 107 נוסעים ונעלמה בשנת 1962 בדרכה לסייגון וגם היא לא נמצאה עד היום, ואולי המקרה המפורסם ביותר - טיסה 19, טיסת אימון של 5 מפציצים של חיל האוויר האמריקאי שהמריאו מפלורידה בדצמבר 1945 ונעלמו באוקיינוס האטלנטי. המסתוריות גברה כאשר מטוס החיפוש וההצלה שיצא לחפש את הטיסה האבודה, נעלם אף הוא. גורלם של 27 אנשי חיל האוויר האמריקאי וששת המטוסים, נותר לא ידוע עד היום.