מודי'ס: נתניהו עלול לסיים את תפקידו בגלל החקירות

סוכנות דירוג האשראי מציינת לטובה את הניהול של החוב הפיננסי של ישראל ■ במודי'ס מזהירים כי ממשל טראמפ יקפיא תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים

דונלד טראמפ ובנימין נתניהו/ צילום:רויטרס
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו/ צילום:רויטרס

תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים "יוקפא עד להודעה חדשה" בעקבות הבחירות בארה"ב ונשיאותו של דונלד טראמפ - כך מעריכה היום (ה') סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס בעדכון תקופתי למשקיעים.

בעקבות הנתונים על ירידת יחס החוב לתוצר של ישראל ל-62.1% ב-2016, מציינת הסוכנות את הניהול של החוב הפיננסי של ישראל כאחת החוזקות של המשק הישראלי.

בנוסף לעובדה שישראל היא מהמדינות הבודדות שיחס החוב שלהן ירד מאז פרוץ משבר האשראי העולמי, במודי'ס מציינים לטובה גם את מבנה החוב ואת העובדה המפתיעה שעלויות מימון החוב של ישראל נמוכות מאד, אפילו ביחס למדינה בדירוג טריפל A.

בהקשר לחקירות ראש הממשלה מציינת מודי'ס כי "היועץ המשפטי לממשלה פתח בתחילת ינואר בחקירה פלילית של ראש הממשלה בחשד לשחיתות. למרות שבנימין נתניהו שרד חקירות דומות בעבר, ההאשמות הנוכחיות רציניות מספיק כדי להביא לסיום כהונתו. אם נתניהו ייאלץ להתפטר, סביר להניח כי ייערכו בחירות חדשות, זאת משום שאין לנתניהו יורש בתוך הליכוד".

במודי'ס מציינים כי נתניהו הוא המנהיג הבלתי מעורער של הליכוד מאז פרישתו של אריאל שרון ב-2005.

מודי'ס אישרה לאחרונה את דירוג האשראי של ישראל העומד על A1 בספטמבר והותירה את הדירוג על אופק 'יציב'. בסוכנות מזהירים כי אם נחישות הממשלה להמשיך במתווה הורדת יחס החוב לתוצר תדעך, הדבר עשוי להביא להורדת דירוג של ישראל, כמו גם משברים גיאו-פוליטיים שיזעזעו את הכלכלה המקומית.