השב"כ: ההחלטה לשכור נהגים צמודים לילדי נתניהו - לא שלנו

בארגון אמרו את הדברים ל"גלובס" בעקבות המודעה שפרסמה המדינה לצורך גיוס סטודנטים שיסיעו את שני בניו של רה"מ לצורך בילויים בחגים ובסופי שבוע ■ במשרד רה"מ הבהירו כי הסוגיה נתונה בידי אגף הביטחון של המשרד

בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) הבהירו היום (ה') ל"גלובס" כי ההחלטה לגייס נהגים צמודים שילוו בסופי שבוע את שני בניו הבוגרים של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצורך יציאה לבילויים אינה נובעת בשום צורה מהנחייה של הארגון, וכי כל סוגיית האבטחה של ילדיו נתונה בידי קצין הביטחון של משרד רה"מ.

על פי מודעת דרושים שפרסמה נציבות שירות המדינה, משרד רה"מ מבקש לגייס מספר סטודנטים שיועסקו כנהגים בסופי שבוע ובחגים. במודעה לא פירטו את המשימות המדויקות שנדרשות במסגרת התפקיד, אולם במהרה התברר כי מדובר בהסעת בניו הבוגרים של נתניהו, יאיר (26) ואבנר (21), לצורך בילויים בסופי שבוע. גורמים רשמיים טוענים כי עד היום היו אלה המאבטחים הצמודים או הנהגים של משרד רה"מ שהתבקשו ללוות את הבנים, אולם לאור תלונות בעניין על "עייפות וטרטורים" - הוחלט לגייס לצורך המשימה נהגים נוספים.

מדוע המדינה מממנת לבניו הבוגרים של נתניהו נהגים צמודים לצרכים פרטיים? על פי משרד רה"מ, "סידורי ההסעה והאבטחה נקבעים על ידי אגף הביטחון במשרד רה"מ בהתאם לצרכים המבצעיים בלבד ולא על ידי משפחת נתניהו". על פי אגף הביטחון במשרד, "היקף המענה האבטחתי מותאם על פי הערכת האיום שהינה שונה ממאובטח למאובטח. בני ראש הממשלה הנוכחי מזוהים בצורה בולטת ומטבע הדברים אגף הביטחון אינו יכל לפרט את מרכיבי קביעת רמת האיום לגבי כל מאובטח".

במילים אחרות, העובדה שמשפחת נתניהו חשפה לעתים קרובות את ילדיה ולפחות במקרה של יאיר נתניהו הוא גם מילא תפקידים רשמיים בקמפיין הפוליטי של אביו במסגרת הבחירות האחרונות, מעניקה לגיטימציה לכאורה למימון הנהגים הצמודים אפילו לצורכי בילוי. בתו הבכורה של נתניהו, מנישואיו הקודמים, לא זוכה לאבטחה או לנהגים צמודים. על פי גורם ממשלתי, הדבר נובע משום שאינה מתגוררת במעון רה"מ ומשום שהיא מזוהה פחות בציבור. גם ילדיו של ראשי הממשלה הקודמים, בהם אולמרט וברק, לא זכו לאבטחה או לנהגים צמודים.

הסיפור הזה תופס במבוכה גם את שותפיו החרדים של נתניהו לממשלה, שכן המשרות החדשות שאושרו על ידי נציבות שירות המדינה לצורך ליווי בניו של נתניהו בסופי שבוע, מחייבות גם היתר העסקה בשבת ממשרד העבודה והרווחה. באתר "חדרי חרדים" כבר ביקרו את הסוגיה, וכתבו בין היתר: "משרד ראש הממשלה מגייס צעירים יהודים עבור עבודות חילול שבת ללא שיש בהן צורך או פיקוח נפש, אלא רק למטרות הבילויים של בני משפחת נתניהו וחבריהם".

גם עמותת אומ"ץ נדרשה היום לעניין ושיגרה מכתב ליועצת המשפטית של משרד רה"מ. "נבצר מבינתנו הכיצד אישר משרד ראש הממשלה וכיצד אישרת את עצמך דרישה כה מחוצפת ושערורייתית למימון ענייניה הפרטיים של משפחת ראש הממשלה מתקציב המדינה.... את הבילויים הפרטיים של ילדי ראש הממשלה, יתכבד ראש הממשלה וישלם מהמשכורת שהוא מקבל מאוצר המדינה או יתכבדו ילדיו וישלמו מכספם שלהם".

בנציבות שירות המדינה הבהירו היום ל"גלובס" כי האישור שניתן למשרד רה"מ לתגבר את צוות הנהגים במשרות סטודנטים התקבל כבר לפני שנים רבות, אולם רק עתה פורסם מכרז בעניין על סמך אותו אישור.