כמה הרוויח סמנכ"ל המסחר באי.בי.אי שעזב בגלל קטטה?

עופר לב, מהסוחרים הבולטים בשוק ההון המקומי, נאלץ לעזוב את איי.בי.איי לאחר שוויכוח בינו לבין מנהל דסק המניות, אסף משיח, הידרדר לעימות פיזי ■ משיח צפוי לחזור לתפקידו

השקעת הנדל"ן הבאה שלכם / צילום:  Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
השקעת הנדל"ן הבאה שלכם / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

קטטה בין בכירי חדר המסחר בבית ההשקעות אי.בי.אי הביאה לעזיבתו של עופר לב, מהסוחרים הבולטים בשוק ההון המקומי. לפני מספר ימים הוביל ויכוח שהתחולל בין לב, סמנכ"ל המסחר הוותיק והמוערך בחבר הבורסה של בית ההשקעות, לבין מנהל דסק מניות, אסף משיח, לעימות פיזי, שבעקבותיו הושעו השניים מעבודתם, על-ידי מנכ"ל חבר הבורסה, ג'וליאן אסוס, והיו"ר ומנכ"ל בית ההשקעות, עדו קוק.

אתמול נודע כאמור, כי לב, שנמנה עם צמרת מקבלי השכר בשוק ההון, עוזב את בית ההשקעות שבו עבד מאמצע העשור הקודם. ככל הנראה משיח יושעה לעוד תקופה, ובסופה ישוב לתפקידו.

"זה לא מקובל"

גורם בשוק ההון, המכיר את השניים, אמר כי "ויכוחים תמיד יש. הטונים והעצבים עולים מהר. אבל תמיד הם גם יורדים מהר ונרגעים. הפעם זה לא קרה, והם הפעילו אלימות האחד כנגד השני. זה לא מקובל". בכל אופן, באי.בי.אי מתגאים בממשל התאגידי שהוכיחו עם השעיית השניים באופן מיידי. חבר הבורסה של אי.בי.אי הנו בולט ובעל מוניטין. ברבעון השלישי של 2015 מוזג לחבר הבורסה של אי.בי.אי חבר הבורסה של מגדל שוקי הון - מגדל שירותי בורסה.

עופר לב הצטרף לקבוצת אי.בי.אי בשנת 2005, ובדוחות בית ההשקעות ל-2015 נכתב כי הוא "בעל ידע, מומחיות והיכרות עם השווקים הרלוונטיים, לרבות עם לקוחות מקומיים וזרים, בנקים וגופים זרים המנפיקים מוצרים פיננסיים. מידת ההשפעה של עופר על הפעילות בתחום זה ועל תוצאותיה העסקיות רבה".

לב, 42, היה בשנים האחרונות בעל השכר הגבוה בבית ההשקעות, וזאת בגין חלקו בהכנסות חדר המסחר שעליו הוא אחראי. הוא קיבל בשש השנים 2010 עד 2015 שכר ותגמולים בעלות כוללת של כ-37.1 מיליון שקל - מה שממצב אותו בצמרת טבלאות המשתכרים בתחומי השירותים הפיננסיים.

עלות השכר
 עלות השכר