אייפונים חדשים ונעולים יציפו את השוק - כך לא תפלו בפח

לפני 3 ימים פרצו שודדים לחנות iDigital במתחם שרונה בת"א ונמלטו עם שלל בשווי של כמיליון שקל ■ הם לקחו בעיקר מכשירי אייפון 7, אייפדים ולפטופים חדשים, וכל השלל הזה יגיע בקרוב לאתרי מכירות יד שנייה ברשת ■ אז איך תדעו שהאייפון שקניתם הוא תקין? צפו בווידיאו

תמונה למבזק - אייפון 7/ צילום: רויטרס
תמונה למבזק - אייפון 7/ צילום: רויטרס

לפני שלושה ימים פרצו שלושה שודדים לחנות של iDigital מול הקריה בתל אביב ונמלטו עם שלל בשווי של כמיליון שקל. הם לקחו אייפונים, בעיקר אייפון 7, אייפדים ולפטופים וכל השלל הזה כנראה יגיע בקרוב לאתרי מכירות יד שנייה ברשת וחנויות מפוקפקות.

המכשירים יוצעו ככל הנראה במחירים אטרקטיביים ומפתים מאוד אך הם כנראה יהיו נעולים לשימוש וזאת משום שהצעד הראשון שעשתה היבואנית אחרי שהודיעה למשטרה, היא לחסום את המכשירים הגנובים לשימוש.

חסימת אייפון יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים. הדרך המקובלת כיום היא חסימת המספר הסידורי של המכשיר, המתבצעת משרת התקשורת על ידי חברות הסלולר. מכשיר שהמספר הסידורי שלו נחסם, לא יכול להוציא שיחות ברחבי המדינה אבל זאת חסימה טריטוריאלית בלבד. חסימה נוספת שאולי היא חסימה בשלב ההפעלה הראשונית כלומר - עם ההדלקה ראשונית של האייפון, תתבקשו להכניס כרטיס סים ובמידה והמכשיר חסום, שלב ההפעלה הראשונית יציג לכם הודעת שגיאה והמכשיר לא ייפתח לשימוש.

לפי הודעת iDigital. אם אתם עומדים לבצע רכישה משתלמת במיוחד של מכשיר אייפון 7 חדש, או יד שנייה "כמו חדש", אל תתביישו לבדוק אותו. פתחו את האייפון או האייפד, הכניסו כרטיס SIM ונסו להוציא שיחה. למרות הודעת החברה, יכול להיות שהמכשירים הגנובים עדיין לא נחסמו אבל זה יאפשר למשטרת ישראל לנסות ולאתר את הגנבים.