שר הפנים דרעי פיטר את יו"ר המועצה התעשייתית נאות חובב

הנימוק להדחת אנדריי אוזן: קציבת כהונה ■ המועמד להחליף את אוזן הוא אלי סויסה ■ אוזן: לא יהיה מנוס מלעתור לבג"ץ

אנדריי אוזן / צילום: תמר מצפי
אנדריי אוזן / צילום: תמר מצפי

כפי שפורסם בתחקיר "גלובס" ביום ראשון על כוונת שר הפנים אריה דרעי לפטר את אנדריי אוזן, יו"ר המועצה התעשייתית נאות חובב - אתמול (ב') קיבל אוזן הודעה על הפסקת כהונתו.

אוזן, מבכירי הליכוד בדרום, מונה ליו"ר המועצה במאי 2010. במהלך השימוע שנערך לו על ידי מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, התבקש אוזן לסיים באופן מיידי את תפקידו. במשרד הפנים נטען כי יש מדיניות לפיה תפקיד זה קצוב לתקופה של 5 שנים. זאת, למרות שיו"רים קודמים לאוזן כיהנו תקופות ארוכות יותר.

המנכ"ל מרדכי כהן הודיע לאוזן: "לאחר שנשקלו מכלול השיקולים ובהסתמך על חוות-דעת משפטית בנושא, תופסק כהונתך כראש המועצה ב-28 בפברואר 2017". משרד הפנים מסר עוד כי לאחר שהתקיים שימוע בעניינו, הוחלט כי קציבת כהונה הינה סבירה וראויה, וכי בחירת מחליף לראש המועצה נאות חובב תי עשה כבר בשבועות הקרובים.

אוזן אומר בתגובה: "ההודעה על ההדחה השרירותית שלי מתפקיד ראש המועצה הדהימה אותי. אין לי ספק כי הדחה זו מונעת משיקולים זרים שבינם לבין טובת הנגב אין כל קשר. אני רואה את עבודתי כשליחות למען אזור הנגב ואני פועל מתוך שליחות זו. ענייני האישי אינו חשוב אלא טובת האזור. עם פרסום כוונת שר הפנים לסיים את כהונתי לטובת מינוי אדם מטעמו, הצעתי מיוזמתי לגבש תהליך מסודר שיאפשר להשלים את הפרויקטים הייחודיים והתהליכים הסביבתיים המורכבים שנמצאים בנקודת זמן מכרעת, לצד קביעת מועד מוסכם לסיום הכהונה ותקופת חפיפה כנדרש לאור המאפיינים הייחודיים והרגישים של פארק התעשייה.

"לצערי, שר הפנים בחר להביא לסיום כהונתי לאלתר תוך התעלמות מהטיעונים שהוצגו ומהפניות שנעשו, וביניהן של ראשי הרשויות באזור בראשותו של רוביק דנילוביץ, ראשי החברות בפארק התעשייה, הארגונים הירוקים, ועדי העובדים וראשי השבטים הבדואים הסמוכים. בימים אלה אני מתייעץ עם העורך דין שלי, ככל הנראה לא יהיה מנוס מלעתור לבית המשפט הגבוה לצדק בנושא זה".

"נאות חובב צריך להיות מודל"

המועמד המוביל להחליף את אוזן הוא אלי סויסה, שהיה שר וח"כ מטעם ש"ס. כרגע אין ביטחון בהסכמתו של סויסה, ומקורביו אומרים כי הוא עסוק בלימוד תורה.

במועצה האזורית נאות חובב 18 מפעלי כימיה גדולים ומערכת טיפול בחומרים מסוכנים.

שר הכלכלה הנכנס אלי כהן, שהתארח הבוקר אצל מנהלי המפעלים בנאות חובב, אומר: "בתקופת הניהול של היו"ר אוזן הגיעה נאות חובב להישגים משמעותיים בפיתוח התעשייה והתעסוקה בנגב, תוך התגברות על מכשולים ביורוקרטים משמעותיים. נאות חובב צריך לשמש מודל לקידום מוקדי תעסוקה ותעשייה נוספים ברחבי הארץ".

מבקר המדינה עורך ביקורת על הליכי המכרז והבנייה של בניין חדש למועצת נאות חובב הכולל גם מוזיאון הנבנה בתרומת אלי הורוביץ ז"ל. הבנייה צפויה לחרוג מהתקציב ולהסתיים באיחור ניכר.