יועץ הסחר של טראמפ: גרמניה מכשול להסכם סחר עם האיחוד

פיטר נבארו מצוטט בכלי התקשורת האירופיים מטיח האשמות בגרמניה "מנצלת את האירו החלש" ■ תשואות האג"ח הגרמני עולות בנקודה מתוך אמונה כי הכלכלה הגרמנית תוכל להתמודד עם כהונת טראמפ

המלון של דונלד טראמפ בווישנגטון די.סי / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
המלון של דונלד טראמפ בווישנגטון די.סי / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

בכירי ממשל טראמפ מתחילים לצקת תוכן למונח America First. נראה כי בבית הלבן לא מסתפקים בבדלנות פנים-אמריקאית ויורים חצים גם לכלכלות החזקות. פיטר נבארו, יועץ הסחר של הנשיא טראמפ, מצוטט היום (ג') בכלי התקשורת האירופיים מטיח האשמות בגרמניה, שלדבריו מנצלת את האירו החלש כדי להעביר ייצור מארה"ב לאירופה. "גרמניה היא המכשול בדרך להסכם סחר כולל עם האיחוד האירופי", צוטט נבארו.

מאז נכנס דונלד טראמפ לבית הלבן, נראה כי אין בכוונתו להותיר אבן אחת במקומה. הוא התחיל בחתימה על צו המוציא את ארה"ב מהסכם הסחר הטראנס-פאסיפי, המשיך עם צו לבניית חומה בגבול עם מקסיקו, מניעת כניסה לארה"ב ממדינות מוסלמיות קיצוניות ועוד.

טראמפ אמנם מואשם בגזענות, אבל נראה כי בסך-הכול הוא מקיים את הבטחות הבחירות שלו ונוקט בשורה של צעדים שסופם אולי החזרת מקומות עבודה לארה"ב, אך בשאר העולם הוא צפוי להותיר עיי חורבות.

 

השינויים בבית הלבן והאמירות שיוצאות מטראמפ עצמו אך גם מסביבתו הקרובה גורמת לשינויים גם במסחר באג"ח, כשתשואות האג"ח של מדינות שנחשבות בעלות כלכלה חלשה עולות ומדינות בעלות כלכלה חזקה, יורדות.

כך למשל, תשואות האג"ח הממשלתי של גרמניה ואנגליה ל-10 שנים עולות בנקודה, והן נסחרות בתשואה של 0.46% ו-1.45% בהתאמה - בעוד תשואות האג"ח המקביל של ממשלות ספרד ואיטליה יורדות בנקודה ו-3 נקודות בהתאמה, והן נסחרות ברמה של 1.61% ו-2.28%.