נכנסת לעסקי הקנאביס? פטנט חדש של אפל מעורר הדים

חברת אפל הגישה לאחרונה מאות מסמכי פטנט שונים, ביניהם מסמך המתאר את דרכי התכנון והייצור של מכשיר חדש בשם vaporizer שמטרתו להחדיר חומרים שונים בשאיפה

משאף קאנביס vaporizer/ צילום: שאטרסטוק
משאף קאנביס vaporizer/ צילום: שאטרסטוק

בכל שנה מגישה אפל, בדומה למתחרותיה, מאות מסמכי פטנט שונים. רובם קשורים בדרך זו או אחרת למגוון הגאדג'טים שהחברה מייצרת, אולם מסמך שנחשף לאחרונה מעיד על כיוונים מפתיעים אליהם שוקלת החברה לפנות. מדובר במסמך המתאר את דרכי התכנון והייצור של מכשיר אידוי שמטרתו להחדיר חומרים שונים בשאיפה - או במילה אחרת וופוריזור (vaporizer).

החברה בדרך כלל נמנעת מתחומים מעוררי מחלוקת, ולמרות שבחלק ממדינות ארה"ב השימוש במכשיר שאיפה לצריכת סמים קלים הפך חוקי לחלוטין, עדיין לא מדובר בנושא שבמרכז הקונצנזוס. הסבר אפשרי, אם כי גם כזה שיותיר כנראה רבים מאוכזבים, הוא שלא מדובר במכשיר המיועד לצרכי שימוש אישי כי אם בשרטוט שיוביל לבנייתה של מכונה תעשייתית גדולה, אולי כחלק מפס הייצור של מכשיר עתידי.

אפשרות נוספת היא כי בעוד שלאפל אין כוונות מידיות להיכנס לשוק, החברה מעוניינת לשמור על זכויותיה ולמנוע מצב שבו לא יתאפשר לה לעשות זאת בעתיד שבו צריכת סמים קלים תהיה מעשה מקובל ממש כצריכת קפה או אלכוהול.