הופקדו 2 תכניות לתוספת של כ-13,000 יח"ד בלוד ושפרעם

התוכניות קודמו במסגרת הותמ"ל, התוכנית בלוד קודמה על ידי חברת דירה להשכיר ו-30% מהיחידות יהיו להשכרה כשרבע ממנה לזכאים

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד / צילום: תמר מצפי
יאיר רביבו, ראש עיריית לוד / צילום: תמר מצפי

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) שבמינהל התכנון החליטה להפקיד היום (ד') שתי תכניות הכוללות תוספת של כ-11,000 יח"ד בלוד ו-1,600 יח"ד בשפרעם.

מתכננת הוועדה דקלה פרסיקו ציינה כי מדובר בתכניות הנותנות מענה לאוכלוסיות הנמצאות במוקד המאמצים הממשלתיים בשנים האחרונות.

תכנית לוד מערב היא תכנית היוצרת רובע עירוני חדש ומודרני הקשור ומחזק את העיר הקיימת, ויאפשר את התפתחותה. התכנית בשפרעם מציעה היקף נרחב של מגורים על קרקע מדינה וכוללת שיקום מחצבה וניצול חומרי  גלם על ידי הקמת אזור תעשיה בשטחה, דבר שיחזק באופן משמעותי את האיתנות הכלכלית של שפרעם.

התכנית בלוד  כוללת כ-11,300 יח"ד, כשמתוכן 20% יוקצו עבור דירות קטנות אשר עשויות להתאים לאוכלוסיות שונות וביניהם זוגות צעירים. עוד כוללת התכנית, כ-84,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 32,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, שטחים ציבוריים פתוחים, כיכרות עירוניות, מבני ציבור בהתאם לצורכי העיר ושבילים עבור הולכי רגל ואופניים.  

תמהיל הבינוי בתכנית כולל בנייה מגוונת, תוך שילוב של מבני ציבור ומסחר לאורך הצירים הראשיים. התכנית הממוקמת בסמיכות לשכונת גני אביב, שמה דגש על חיבור לעיר, נגישות לתחבורה ציבורית ולתחנת רכבת. תכנית זו מצטרפת ליתר התכניות אשר יקודמו במסגרת הסכם הגג בעיר לוד.

התכנית קודמה והוגשה על ידי 'דירה להשכיר', בתיאום עם עיריית לוד ותוכננה ע"י האדריכלים יאיר אביגדור ורונן כינורי.

התכנית בשפרעם כוללת כ-1,600 יח"ד ותוספת של כ-400,000 מ"ר לתעסוקה וזאת כדי לעודד את כלכלת העיר ומקומות תעסוקה חדשים לתושבי היישוב והאזור. בנוסף, כוללת התכנית גם פארק ציבורי כלל עירוני, שטחים למבני ציבור ומסחר אשר ישרתו את תושבי השכונה ואת כלל תושבי העיר. אופי הבינוי המוצע בתכנית הינו בניינים של עד 9 קומות בבניה מדורגת המשלבת גם חזיתות מסחריות.

כמו כן, מציעה התכנית הקצאה עבור שטח להקמת בית עלמין בשטח של כ-15 דונם, שנועד לתת מענה למצוקת מקומות קבורה לתושבי העיר. התכנית קודמה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ע"י משרד יעד אדריכלים ומשרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים.