נוחת בישראל: הקרוסאובר המשפחתי החדש של טויוטה

אחד הדגמים המעניינים והחשובים ביותר של טויוטה לשוק הרכב הישראלי ינחת בקרוב בארץ: הכירו את הקרוסאובר המשפחתי החדש והחסכוני, שצפוי להוות מתחרה משמעותי בשוק הג'יפונים הלוהט של השנים האחרונות בארץ

חדשות הרכב, טויוטה chr/ צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, טויוטה chr/ צילום: נט קאר שואו

טויוטה הייתה לאחרונה אחת מ"סרבניות הטורבו" האחרונות בישראל. בעוד שכמעט כל יבואני הרכב החלו לשווק בשנים האחרונות מנועי טורבו-בנזין קטנים וחזקים, ולמרות שלטויוטה יש מנועים כאלה באירופה כבר מזה כשנתיים, המשיכה יבואנית טויוטה להתמקד בדגמי הבנזין המסורתיים ונטולי הטורבו.

אולם 2017 תהיה שנת מפנה והמבשר הראשון של השינוי, שינחת בישראל עם מנוע הטורבו החדש, הוא רכב הפנאי החדש והאופנתי CH-R, ששיווקו מתחיל בפברואר. הגרסה המרכזית שלו בישראל תצויד במערכת ההנעה ההיברידית המוכרת לנו מטויוטה אוריס ודגמים נוספים, והיא צפויה לתפוס מעל 90% מהמכירות.

אולם לצד גרסה זו יוצע הרכב גם בגרסת 1.2 ליטר טורבו-בנזין בהספק 116 כ"ס אבל עם מומנט נכבד של כ-19 קג"מ. הגרסה הזו משודכת לתיבת הילוכים רציפה ולמרות, שהיא אולי לא חסכונית כמו ההיברידית היא עדיין אמורה להחזיר צריכת דלק ממוצעת של כ-17 קילומטר לליטר, על פי נתוני היצרן. נתוני הביצועים זהים כמעט לאלה של הגרסה ההיברידית עם תאוצה מאפס ב-11 שניות.

המחיר, אגב, צפוי להיות דומה לזה של ההיברידית וינוע כנראה בין כ-140 לכ-145 אלף שקל, בהתאם לרמת הגימור והאבזור.

יצוין שמנועי טורבו דומים כבר מוצעים כיום באוריס המחודשת וצפויים להופיע גם בקורולה, שמיוצרת בטורקיה לצד ה-CH-R. אם הגרסה הזו תיקלט בישראל היטב לא מן הנמנע, שגרסאות הטורבו החדשות יחליפו בהדרגה את מנוע ה-1.6 ליטר הוותיק.