רודב וגת החליטו שלא לרכוש מניות יפאורה מכלל תעשיות

כת"ש מתכוונת למכור כ-14% ממניותיה של חברת המשקאות הקלים לצד שלישי, ב-223 מיליון שקל, ותעניק לו אופציה לרכישת יתרת מניותיה (כ-16%)

חברת קרור דחתה את הצעת כלל תעשיות (כת"ש) לרכוש מידיה מניות מיעוט בחברה הבת יפאורה. כת"ש, המחזיקה 30.5% ממניות יפאורה, דיווחה לפני שלושה שבועות כי היא מתכוונת למכור כ-14% ממניותיה של חברת המשקאות הקלים לצד שלישי, שפרטיו לא פורסמו, תמורת 223 מיליון שקל, וכי תעניק לו אופציה לרכישת יתרת מניותיה ביפאורה (כ-16%) בתוך תשעה חודשים ממועד השלמת העסקה. העסקה מעניקה ליפאורה תג מחיר גבוה של 1.6 מיליארד שקל - וזאת כאשר לרוכש לא מוענקת פרמיית שליטה.

בהתאם לתנאי ההסכם בין בעלי המניות של קרור וכת"ש ביפאורה, נדרשה קרור להחליט בתוך שלושה שבועות אם להיכנס לנעלי הרוכש. קרור, הנמצאת בשליטת שלמה רודב ורוני גת, מחזיקה היום ביתרת המניות ביפאורה (69.5%), ונוסף על כך מחזיקה בכ-38% ממניות יצרנית הצ'יפס ומוצרי המזון הקפואים, תפוגן.

היום הודיעה קרור לכת"ש כי החליטה "שלא לתת הודעת קיבול להצעתה של כת"ש - למכור לחברה חלק ממניותיה ביפאורה (14.31%), ולעמדתה כת"ש זכאית למכור לצד שלישי את המניות הנמכרות רק במחיר או בתנאים עדיפים להצעתה, וזאת לא יאוחר מ-21 יום ממועד ההודעה.

"כמו כן, החברה הודיעה לכת"ש כי לעמדתה זכותה של כת"ש למכור מניות חלה רק בהתייחס למניות הנמכרות. כל מכירה עתידית נוספת של מניות על ידי כת"ש, גם אם תינתן לגביה אופציה לצד שלישי כלשהו, תהא כפופה לזכותה של החברה על פי ההסכם עם כת"ש. עוד הודיעה החברה כי לעמדתה, ככל שתינתן לצד השלישי זכות הצטרפות (Tag Along), אזי על פי ההסכם בין החברה לבין כת"ש, זכות זו לא תחול ברכישת מניות על ידי החברה".

שיעורי רווחיות מרשימים

הסכם בעלי המניות בין כת"ש, שבבעלות לן בלווטניק, לבין קרור ביפאורה נחתם ב-1993 והוא תקף כל עוד כת"ש מחזיקה ב-16% ויותר ממניות יפאורה. יפאורה היא אחת החברות המובילות בשוק המשקאות הקלים והמים המינרלים בישראל. החברה מוכרת ומפיצה את מוצרי ספרינג, שוופס, RC, קריסטל, תפוזינה, וכן המים המינרליים עין גדי ומי עדן. יו"ר החברה הוא רוני גת. המהלך למכירת החזקות כת"ש ביפאורה נעשה בתקופה חיובית לפעילות המשקאות הקלים, הנהנית משיעורי רווחיות מרשימים.

כך, בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2016 צמחו הכנסות החברה ב-6.5% ל-752 מיליון שקל, כשהצמיחה במכירות נרשמה תוך שיפור הרווחיות: שיעור הרווח הגולמי היה יותר מ-47%, ושיעור הרווח התפעולי כ-17.5%. בשורה התחתונה, רווחי קרור לתקופה זו זינקו ב-39% והגיעו ל-76 מיליון שקל.

החלטתה של כת"ש לממש את מניותיה ביפאורה תואמת לאסטרטגיה שלה לממש פעילויות שבהן יש לה החזקות מיעוט. מניותיה של כת"ש, המנוהלת על ידי אבי פישר, נמחקו מהבורסה לפני כשלוש שנים באמצעות הצעת רכש שפרסם בלווטניק למניות הציבור, וב-2015 נפרדה באופן סופי משוק ההון, כשביצעה פדיון מוקדם לחוב האג"ח שלה, בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל.

יפאורה

תחום פעילות: ייצור ושיווק משקאות קלים

מותגים בולטים: תפוזינה, ספרינג, שוופס, קריסטל, מי עדן, עין גדי

יו"ר: רוני גת

תוצאות ינואר-ספטמבר 2016, במיליוני שקלים:

הכנסות: 752

רווח גולמי: 356

רווח תפעולי: 131

רווח נקי: 76