קבוצת הרכישה במתחם המשטרה בר"ג: הסכם ביצוע עם דניה סיבוס

מדובר במגרש בשטח של כמעט ארבעה דונם בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ויוסף הגלילי ברמת גן, מתחם בו ניתן לבנות 200 יחידות דיור לצד שטחי מסחר

הדמייה של מגדל האחדות רמת גן/ קרדיט : סי טי בי אדריכלים
הדמייה של מגדל האחדות רמת גן/ קרדיט : סי טי בי אדריכלים

כמעט שלוש שנים אחרי הזכייה במכרז, נחתם הסכם ביצוע בין קבוצת רכישה במתחם המשטרה ברמת-גן לבית חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל. מדובר בקבוצת הרכישה 'מגדל האחדות', קבוצה שזכתה במכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל ברמת-גן באפריל 2014. את הקבוצה ארגנה חברת מינהל מגורים לישראל של מוטי פלד, שלמה ונטורה ויאיר מורט. הסכם הביצוע שנחתם כעת בין הקבוצה לדניה סיבוס מתייחס לעבודות ההריסה במגרש ובניית פרויקט המגורים ועומד על כ-200 מיליון שקל.

נזכיר, כי מדובר במגרש בשטח של כמעט ארבעה דונם בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ויוסף הגלילי בעיר רמת-גן, מתחם בו ניתן לבנות 200 יחידות דיור לצד שטחי מסחר. המכרז עצמו התעכב תקופה ארוכה ונדחה פעמים רבות וזאת בגלל קושי בתיאום בין רשות מקרקעי ישראל למשטרה. המכרז משך תשומת לב רבה מצד יזמים וקבלנים ובסופו של דבר הוגשו חמש הצעות סך הכל, כשהצעתה של קבוצת הרכישה הייתה הגבוהה ביותר ועמדה על 43.3 מיליון שקל (לא כולל מע"מ).

נכון להיום טרם התקבל היתר בנייה לפרויקט אך היתר הריסה כבר בתוקף וחברת דניה סיבוס כבר החלה בעבודות במגרש. המגדל שצפוי להיבנות על ידי קבוצת הרכישה יתנשא לגובה 120 מטר ויכלול 34 קומות מעל חמש קומות חניון תת קרקעי. כל קומה במגדל תכלול 6 יחידות דיור, בין 3 ל-5 חדרים. שתי הקומות העליונות של המגדל יכללו 8 פנטהאוזים.

ממינהל מגורים לישראל נמסר היום כי היתר הבנייה צפוי להתקבל השנה ואכלוס המגדל צפוי בעוד כ-5 שנים. אדריכלי הפרויקט הם ערן לשם וערן שקד ממשרד Citybee.

נזכיר כי רק לאחרונה דיווחה מינהל מגורים לישראל על חתימת הסכם ביצוע נוסף, בין קבוצת רכישה אחרת לבין חברת אלקטרה בנייה. מדובר בהסכם ביצוע המתייחס לפרויקט יונייטד שרונה במתחם רשות השידור בדרום הקריה. קבוצת הרכישה זכתה במגרש במכרז של רמ"י בסכום של למעלה ממיליארד שקל, והסכם הביצוע שנחתם לאחרונה עומד על כ-600 מיליון שקל.