נחנך כביש גישה: הוסר חסם לבניית 10,000 יחידות באלעד

כביש הגישה החדש נחנך אתמול מצפון לעיר החרדית אלעד, המהווה כניסה ויציאה נוספת לעיר שבה גרים 50 אלף תושבים ■ כמו כן יאפשר הכביש בניית 150 אלף מ"ר תעסוקה ומסחר

המער באלעד / צילום: ישראל ברדוגו
המער באלעד / צילום: ישראל ברדוגו

אלעד לקראת הכפלת אוכלוסייתה: שר הבינוי ושיכון, יואב גלנט, וראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, חנכו אתמול (ג') כביש גישה חדש מצפון לעיר החרדית אלעד, המהווה כניסה ויציאה נוספת לעיר שבה גרים 50 אלף תושבים.

עד כה נכנסו ויצאו התושבים מכניסה אחת בלבד שיצרה עומסי תנועה וסיכונים. בנוסף, פתיחת הכביש מהווה הסרת החסם ויציאה לשיווק ממשלתי מיידי של השטחים בעיר.

עלות סלילת הכביש בשלב א' עמדה על כ-8 וחצי מיליון שקלים, והעבודות להקמתו נמשכו כשנה.

בחודשים הקרובים יימשכו העבודות של שלב ב', אשר כוללות הרחבת השוליים, הקמת תאורה, וסלילת שביל אופניים לתושבי העיר. בשלב מאוחר יותר יוקם גם מחלף, אשר יחבר את הכביש לדרך 444, לכביש 6 ולתחנת הרכבת המרכזית שאמורה להיבנות על המסלול המזרחי, זאת על פי הנחייתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ לאחרונה.

כאמור, פתיחת הכביש תהווה זרז להרחבת העיר אלעד בעוד כ-10,000 יחידות דיור, באזור שטח האש שמצפון-מזרח לעיר, אשר יפונה בקרוב ונמצא בסמוך לכביש הגישה החדש. על פי ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, מדובר בבשורה של ממש ובפתרון למצוקת הדיור החמורה במגזר החרדי.

כביש הגישה לעיר וסיום שלב ראשוני של העבודות הובילה לשחרור של שטח נרחב במרכז העיר אלעד, שישמש כמרכז העסקים והמסחר של האזור כולו. בשטח, ששיווק הקרקעות בו היה בהקפאה עד לפתיחת כביש הגישה הנוסף לעיר, ייבנו כ-150 אלף מ"ר של תעסוקה ומסחר.

יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון, מסר: "היום אנחנו פותחים לא רק כביש. החלטתי להשקיע משאבים בסלילתו כדי לתת אפשרות ליצירת אלפי מקומות תעסוקה ובניית מרכז עסקים ענק. בהמשך גם ייבנו כאן עוד 10,000 יחידות דיור. הציבור החרדי נמצא במצוקת דיור אמיתית ואנחנו נעשה הכל להקל את הלחץ."

ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד, הוסיף כי "המשמעות המיידית למהלך זה עבור תושבי אלעד הינה הקלה תחבורתית וקיצור הדרך לגוש דן, כמו גם הקמת מרכז התעסוקה החדש ואלפי יחידות הדיור עבור הציבור החרדי".