מנרב זינקה 40% בשנה; הערכת שווי בפרמיה של מעל 60%

הזינוק של 10% היום הביא את חברת הנדל"ן והתשתיות לשווי של 530 מיליון שקל

השכונה הירוקה בכפר סבא / צילום: איל יצהר
השכונה הירוקה בכפר סבא / צילום: איל יצהר

מניית חברת הנדל"ן והתשתיות מנרב   מזנקת בכ-10% במחזור מסחר גדול מזה המאפיין אותה בדרך-כלל בבורסה בת"א. ברקע לעליות עומדת המלצה של בית ההשקעות ווליו בייס (Value Base), שבו התחילו בסיקור המניה בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 840 שקל - פרמיה של יותר מ-60% לעומת מחיר של 511 שקל שבו התחילה להיסחר המניה הבוקר. העליות מהיום משלימות למניית מנרב זינוק שנתי של יותר מ-40%, ומשקפות לחברה שווי של כ-530 מיליון שקל.

ווליו בייס ציינו כי הם "מוצאים אפסייד גבוה בתחום הייזום למגורים, שהוא בעל סיכונים נמוכים לאור הביקוש הקשיח והתחלות הבנייה הבלתי מספקות, ולאור מיקומן הגיאוגרפי של הקרקעות שבבעלות החברה ושיעור המכירות בפרויקטים, לצד ההחזקה בעיר הבה"דים ובנכסים המניבים שמהווים עוגן אל מול הייזום". בבית ההשקעות הוסיפו כי "החזקה בחברה המנוהלת היטב, שנמצאת בתחום בעל צמיחה, יוזמת וצומחת בקצב נאה, היא תוספת רצויה לתיק ההשקעות".

האנליסט שי ליפמן מווליו בייס התייחס בסקירה בחיוב גם לגיוס ההון הראשוני (IPO) שמקדמת מנרב בחודשים האחרונים לפעילות המגורים שלה בישראל, המרוכזת תחת מנרב פרויקטים, והעריך כי "השלמת ההנפקה תציף אף היא ערך משמעותי לקבוצה".

כ-1,000 דירות בבנייה

מנרב פרויקטים, שהונה העצמי הוערך על-ידי בעלת השליטה בסוף נובמבר בכ-300 מיליון שקל, מרכזת את פעילות ייזום ובניית הפרויקטים של מנרב בישראל, בעיקר למגורים, ורווחיה ב-2015 הסתכמו בכ-30 מיליון שקל.

ליפמן ציין כי פעילות הייזום למגורים בישראל של מנרב, הנמצאת בשליטת אברהם קוזניצקי, כוללת קרוב ל-1,000 דירות בבנייה, מתוכן כ-60% מכורות. החברה צפויה להכיר בהכנסות של כ-1.4 מיליארד שקל עד 2018 מהפרויקטים שלה הנמצאים בביצוע, וליהנות מרווח גולמי של כ-222 מיליון שקל (מתוכו סכום של כ-170 מיליון שקל טרם הוכר). עוד מעריך ליפמן כי בשוויין הריאלי של קרקעות החברה שבישראל גלום רווח של קרוב ל-50 מיליון שקל.

מנרב עוסקת גם בהקמת והפעלת פרויקטים בזכיינות, משמשת קבלן מבצע בפרויקטים לבנייה ותשתיות, מחזיקה בנכסים מניבים, ובשנים האחרונות התחילה לפעול בתחום המגורים בארה"ב. נוסף על כך, יש לחברה החזקות בחברת קוואליטס, המפתחת ומייצרת תוספי מזון.