המתקדמת בעולם: מי קנה את יאכטת הענק ב-450 מיליון דולר?

בנייתה נמשכה כ-5 שנים, והיא כוללת לא פחות מ-8 קומות, מספר רב של מעליות ומצוידת במנחת מסוקים, תא תצפית תת-ימי, צוללת פרטית, בריכת שחייה גדולה וחניון מכוניות ■ הצצה ל-Sailing Yacht A שעושה בימים אלה את דרכה לבעליה החדשים

 

יאכטה חדשנית ועצומת מימדים, שהוכתרה בתור "היאכטה העתידנית ביותר שנבנתה מעולם", הפליגה בדרכה להימסר לבעליה, המיליארדר ואיל התעשייה הרוסי אנדריי מלניצ'נקו.

"Sailing Yacht A", יאכטת המפרש הגדולה ביותר בעולם, תוכננה על ידי מעצב הצרפתי פיליפ סטארק ונבנתה בעיר קיל בצפון גרמניה בעלות של כמעט 450 מיליון דולר. 5 שנים נדרשו להשלמת בנייתה של היאכטה, שאורכה כ-143 מטרים, ואשר הפליגה שלשום ממספנות קיל בדרכה לדרום ספרד, שם תבצע שייטי ניסוי נוספים בטרם תתחיל לעמוד לרשותו של מלניצ'נקו בן ה-44, שהונו האישי מוערך ב-13.4 מיליארד דולר.

"היאכטה נולדה מתוך רצונו של הבעלים למתוח את גבולות ההנדסה ולאתגר את הסטטוס-קוו בענף", סיפר מנהל המספנות, הולגר קאהל, בראיון לאתר Superyachts. "יאכטת מפרש A היא ללא ספק אחד הפרויקטים הכי מלאי חזון שהמספנות אי פעם היו מעורבות בהם".

היאכטה, המסוגלת גם להפליג בעזרת מפרשים בלבד, כוללת שלושה תרנים אדירי מימדים עשויים סיבי פחמן המתנשאים לגובה של כ-90 מטרים כל אחד. התרנים הם הגבוהים בעולם שיוצרו מסיבי פחמן, ומסוגלים להסתובב על מנת לנצל בצורה הטובה ביותר את אנרגיית הרוח.

עם זאת, המלחים אינם נדרשים לטפס על התרנים, שכן המפרשים נפתחים בלחיצת כפתור במערכת השליטה המרכזית הנמצאת בגשר היאכטה. התורן המרכזי גדול עד כדי כך שהוא כולל חדר מגורים בתוכו.

כאשר כלי השיט אינו שט מכוח הרוח, הוא יכול להסתייע בשני מנועי דיזל של 3,600 קילו-וואט ושני מנועים חשמליים של 4,300 קילו-וואט, שמאפשרים לה לשוט במהירות של כמעט 40 קמ"ש עם טווח הפלגה של 5,320 מילים ימיים.

A, הכוללת שמונה קומות שביניהן ניתן לעבור באמצעות מספר רב של מעליות, מצוידת גם במנחת מסוקים, תא תצפית תת-ימי, צוללת, בריכת שחייה ומקום חנייה לארבע מכוניות. היאכטה יכולה לארח עד 20 בני אדם, ונדרש להפעלתה צוות של 54 איש.

מלניצ'נקו, הנשוי לדוגמנית הסרבית אלכסנדרה ניקוליץ', צפוי לכסות חלק מעלויות בניית היאכטה על ידי מכירת הזכויות לשימוש מסחרי בטכנולוגיות שפותחו במיוחד עבורה.

דוברו של מלניצ'נקו מסר כי טקס ההעברה הרשמי של היאכטה לידי בעליה יתקיים לקראת סוף האביב. כלי השיט החדש מהווה שדרוג לעומת היאכטה הקודמת של המיליארדר הרוסי, " Motor Yacht A", שעלתה כ-300 מיליון דולר.