כלכלני לאומי פרטנרס מעלים את דירוג ההמלצה של בזן

האנליסטית רוני סלוצקי מעניק למניה המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 1.6 שקלים בסיכון גבוה ■ העלאת הדירוג - "לאור סביבת המרווחים הגבוהה בשוק וצפי לתוצאות טובות"

לאחר החשיפה של "גלובס" אתמול בנוגע למכירה אפשרית של השליטה בחברת בזן, מפרסמים היום (ו') כלכלני לאומי פרטנרס מחקרים סקירה על החברה.

האנליסטית רוני סלוצקי מעניקה למניה המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 1.6 שקלים בסיכון גבוה. אתמול סגרה המניה בעלייה של 3.6% למחיר של 1.44 שקלים, כך שמחיר היעד גבוה ב-11% ממחירה בבורסה.

סלוצקי מציינת כי לאורך שנים, "השוק העלה והוריד את המנייה על בסיס המרווחים בטווח הקצר שמדד הייחוס שלהם מתפרסם באופן רציף, ונותן לנו יכולת "לנבא" את התוצאות בטווחים קצרים, וע"י כך משפיע על המנייה. רמת אי הוודאות ביכולת לחזות את מרווחי הזקוק בעתיד, הופכת את השימוש בממוצע מרווח הזקוק העתידי המוערך לצורך מתן המלצה על המנייה לבעייתי".

בטווח הקצר, לדעתה, מרווחי הזקוק צפויים להיות גבוהים מאלו ששררו ברבעונים האחרונים בשל החורף הקר והדממות מתוכננות ולא מתוכננות של בתי זיקוק ברחבי העולם.

ממוצע מרווח הייחוס ברבעון הרביעי של 2016 עמד על כ-5 דולרים לחבית. עם מרווח ייחוס כזה, בז"ן תציג להערכתה מרווח של 6-7 דולרים לחבית. "בתחום הפולימרים עליית מחיר הנפטא צמצמה את המרווחים וברבעון הרביעי אנו צופים רווחיות נמוכה מזו שהיתה ברבעונים האחרונים (להערכתנו העלייה בתחום הזקוק תעלה על הירידה בתחום הפולימרים)".

עוד מציינת סלוצקי כי "מאחר ואין לנו יכולת לחזות מרווחי זקוק, הערכת השווי שלנו לוקחת בחשבון בשנה המייצגת מרווח זקוק בסיסי של 3.7 דולרים שהוא מרווח הייחוס הממוצע בעשר השנים האחרונות בתוספת כ-1 דולר  לחבית בגין שימוש גז טבעי וכ-2 דולר לחבית בגין הפצחן. לזה אנחנו מוסיפים 96 סנט לחבית שזה המרווח הממוצע בעשר השנים האחרונות מעל מרווח הייחוס (לאורך השנים בז"ן "מכה" את מרווח הייחוס). לצורך שמרנות הורדנו 1 דולר מהמרווח הזקוק שהתקבל. בסופו של דבר המרווח בשנה המייצגת שנלקח לצורך הערכת השווי מסתכם בכ-6.7 דולר לחבית".

בשורה התחתונה, "לאור סביבת המרווחים הגבוהה בשוק וצפי לתוצאות טובות, אנו מעלים המלצתנו לבז"ן ל"תשואת יתר". יחד עם זאת, יש לזכור שמשקיע במניית בז"ן, מושפע, מעבר למרווחי הזקוק שאינם ניתנים לחיזוי, גם מאירועים אקסוגניים. כפי שראינו בשנה האחרונה, כתבות ואירועים בנוגע לזיהום, מחלות, תקלות שאינן בעלות השפעה על השווי הכלכלי של החברה השפיעו על ביצועי המניה".

אתמול דיווחנו כי לאחרונה הציע עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל, למיליארדר טדי שגיא לרכוש את החזקות החברה לישראל (37%) בחברת בזן , כאשר בקידום המהלך לקח חלק בנק השקעות זר. מספר שיחות התקיימו בין עופר לשגיא בנושא, וככל הידוע ביקש שגיא להמתין עם קבלת ההחלטה כדי לבחון את הנושא בקפידה באמצעות יועציו המשפטיים.