ההמתנה לאייפון החדש הביאה את שווי אפל לשיאים חדשים

המחיר שבו נסגר המסחר במניה אתמול משקף לה שווי של כ-700 מיליארד דולר ■ אלפאבית, חברת האם של גוגל, במקום השני עם שווי של 573 מיליארד דולר

טים קוק / צילומים: רויטרס
טים קוק / צילומים: רויטרס

מניית אפל  העפילה לשיא הודות לאופטימיות המשקיעים שהאייפון החדש יזניק את המכירות ויסייע לחטיבת השירותים של החברה לצמוח.

אתמול (ב') נסגרה המניה בניו יורק בעלייה של יותר מ-1% ובמחיר של 133.29 דולר - הרמה הגבוה ביותר עד כה. מחיר סגירה זה משקף שווי של כ-699 מיליארד דולר לאפל, והופך אותה לחברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם. אלפאבית, חברת האם של גוגל, ניצבת במקום השני עם שווי של 573 מיליארד דולר, על פי חישובי בלומברג.

אנליסטים צופים עלייה נוספת במחיר מניית אפל ב-12 החודשים הבאים, ומעניקים לה מחיר יעד ממוצע של 142.58 דולר ל-12 החודשים הבאים, על פי חישובי בלומברג.

השיא התוך-יומי למניה בסך 134.54 דולר נרשם באפריל 2015. מחיר הסגירה הגבוה ביותר לפני כן היה 133 דולר למניה, ונרשם בפברואר 2015. לאחר מכן ירדה המניה במשך יותר משנה בשל החששות לגבי היחלשות צמיחת תעשיית הסמארטפונים ולגבי סיכויי הצמיחה של אפל בתחומים אחרים מחוץ לשוק הסמארטפונים. אך לאחרונה דיווחה אפל על מכירות אייפונים חזקות מהמצופה בעונת החגים החשובה, שתרמו להזנקת המניה לשיא חדש.

מספר הלקוחות הקיימים של אפל שהשתדרגו לאייפון 7, שהושק בספטמבר, לא היה גבוה כמספר הלקוחות שהשתדרגו לאייפון 6 בעקבות השקתו, אך אייפון 7 הצליח למשוך לקוחות חדשים לחברה. זה מבשר טובות לאייפון הבא שיושק בשנה הנוכחית, ושצפוי לספק שדרוג משמעותי יותר, לדברי אנליסטים.

"קרוב לוודאי שמדובר בהמשך ההתאוששות שהחלה בתגובה לדוח הרבעון האחרון ולצפי הרבעון השני, שמעניקים למשקיעים גשר לאייפון הבא, המעורר התלהבות", אמר וולטר פיסיק, אנליסט ב-BTIG.

התחזקות המניה גם שיקפה את הגאות בשוק המניות, שבו סיימו כל המדדים בארה"ב את יום המסחר ברמות שיא. מדד דאו ג'ונס, שכולל את מניית אפל, חצה לראשונה את רף 20,400 הנקודות.

גידול במספר משתמשי האייפון מגביר את הסיכויים שאפל תוכל למכור תוכנה, שירותים ומינויים לשירותים כגון אפל מיוזיק ו-iCloud. ברבעון האחרון צמחו הכנסות השירותים ב-18% ל-7.2 מיליארד דולר, והחברה מבקשת להכפיל את סך ההכנסה השנתית ליותר מ-50 מיליארד דולר בשנת הכספים 2021.

"הרבה מזה נובע מהעובדה שבסיס המכשירים המותקנים שלנו ברחבי העולם ממשיך לצמוח היטב", אמר סמנכ"ל הכספים לוקה מאסטרי בריאיון שנערך לאחרונה.

אך אפל מתקשה להרחיב את פעילותה לתחומים אחרים שגודלם עשוי להשפיע על ביצועיה של חברה שהכנסותיה השנתיות מגיעות ל-200 מיליארד דולר. פרויקט הרכב הסודי של אפל מתנהל בעצלתיים, ולמרות הפופולריות של שעון אפל, הוא אינו מתקרב להצלחת האייפון. בעתיד לא תוכל אפל להיות תלויה אך ורק בסמארטפונים-להיטים.

"אנחנו יודעים איך נראה סמארטפון, ומה הוא עושה", אמר המיליארדר ומשקיע הטכנולוגיה, פיטר תיל, בריאיון ל"ניו יורק טיימס" במועד מוקדם השנה. "זה לא תחום שבו צפויה להיות חדשנות נוספת כלשהי".