מנכ"לית סאני, ענת כהן שפכט, התפטרה עקב "מחלוקות עם היו"ר"

שפכט עוזבת לאחר שנתיים בלבד בתפקיד ■ מניית סאני נופלת ב-5% לאחר שזינקה השנה ב-80%

ענת כהן שפכט, סמסונג / צילום: תמר מצפי
ענת כהן שפכט, סמסונג / צילום: תמר מצפי

זמן קצר לאחר מינויו של משה ריינס לתפקיד יו"ר יבואנית ומשווקת מכשירי הסלולר, חברת סאני תקשורת (לשעבר סקיילקס), מתברר כי הוא ומנכ"לית החברה, ענת כהן שפכט, לא רואים עין בעין את דרך ניהולה. סאני תקשורת עדכנה הבוקר (ד') כי כהן שפכט החליטה להתפטר מהתפקיד עקב "מחלוקות שאינן ניתנות לגישור עם יו"ר הדירקטוריון על דרך ההתנהלות", וזאת פחות משנתיים לאחר שמונתה לתפקיד.

מניית סאני תקשורת הגיבה לעדכון בירידה של כ-5%. מתחילת השנה המניה דווקא זינקה ביותר מ-80% ומשקפת לחברה שווי של כ-150 מיליון שקל.

שפכט (50), שהחלה לכהן כמנכ"לית סאני תקשורת בחודש מאי 2015, נהנתה בתפקידה משכר חודשי ברוטו של 37.5 אלף שקל, מענק המבוסס על תוצאות החברה שיכול להגיע עד ל-60% מהתגמול הכולל שלה והטבות נוספות. היא הגיעה לסאני אחרי שעבדה בחברת רמפל שיווק העוסקת במסחר בטלפונים חכמים של היצרנים הגדולים. 

ריינס מונה לתפקידו כיו"ר סאני באוקטובר האחרון במקומו של בעל השליטה,יעקב לוקסנבורג (לוקסי), המחזיק בה באמצעות חברת ההשקעות לפידות. מי שמונה בינתיים כממלא מקומה של כהן שפכט הוא משה פרי (36), סמנכ"ל מכירות שוק פתוח של סאני, שכיהן בשנה וחצי האחרונות כמנהל מכירות בחברה וטרם לכך במשך 6 שנים כסמנכ"ל מכירות בקבוצת פישמן.

עם מינויו של ריינס לתפקיד, ציינו בחברה כי יש לו "יותר מ-20 שנות ניסיון ויכולות בתחומי תקשורת סלולרית, מוצרי צריכה טכנולוגיים ופלטפורמת פיתוח עסקים, אשר מילא שורה של תפקידי ניהול ופיתוח עסקי בכירים". ריינס (54) כיהן בשנים האחרונות בתפקידים בכירים בחברות סאנדיסק ו-Powermat, ובמסגרת תפקידו הוא נהנה משכר חודשי של 50 אלף שקל, בונוס שנתי של עד 6 משכורות בהתאם לתוצאות החברה, חבילת אופציות, רכב צמוד מדרגה 4 והטבות נוספות, ובסך הכול בסאני מעריכים את עלות העסקתו השנתית ב-1.6 מיליון שקל.

בן דב, המשבר וההתאוששות

סאני נמצאת במגמת התאוששות, לאחר שקרסה לפני כמה שנים תחת שליטתו של אילן בן דב. כיום מתמקדת סאני במכירת מכשירי סמסונג לרשתות שיווק, מפיצים וחנויות סלולר, אחרי שב-2014 ספגה מכה קשה בעקבות החלטת סמסונג העולמית לשנות את ההסכם איתה ולמכור ישירות מוצרים לחברות הסלולר בישראל.

בשנה האחרונה נהנתה סאני מההשקה המוצלחת של דגם ה-S7 של סמסונג במהלך חודש מארס, וגם מזכייה לאספקת מכשירי סלולר עבור עובדי המדינה, שעליה דיווחה סקיילקס בחודש יולי האחרון. כמו-כן, סאני תקשורת שיפרה את הרווחיות הגולמית והתפעולית שלה ונהנתה מצמצום בהוצאות המימון.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה סאני הכנסות של 692 מיליון שקל, עלייה של 22% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. החברה עברה לרווח תפעולי של 28 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ובשורה התחתונה דיווחה על רווח נקי של 13 מיליון שקל.