נחשף מטוס הנוסעים החדש של איירבוס - המתקדם בעולם כיום

התשובה של איירבוס למטוס הפופולרי של בואינג: הכירו את הדגם החדש שנחשב למטוס ארוך-הטווח המתקדם והחסכוני ביותר בעולם כיום, אשר מייצג את הדור הבא של מטוסי הנוסעים - מהירים יותר וחסכוניים בדלק

חברת התעופה לופטהנזה הזמינה מאות אורחים מרחבי העולם לאירוע השקה מפואר, במהלכו היא הסירה את הלוט מעל דגם האיירבוס A350-900 שהצטרף לצי המטוסים של החברה. הדגם הזה נחשב למטוס ארוך-הטווח המתקדם והחסכוני ביותר בעולם. מה יש למטוס הזה להציע לנוסע? טסנו עד למינכן כדי להתרשם ולשתף אתכם בחוויה.

צריכת דלק הנמוכה ב-25% ממטוס רגיל ו-50% פחות רעש ופליטות מזהמים לטובת הנוסעים והתושבים הגרים בסמוך לנמלי תעופה - אלה רק חלק מהיתרונות של דגמי האיירבוס A350-900 החדשים שהראשונים שבהם מצטרפים לצי המטוסים של לופטהנזה.

לרגל השקת המטוס ערכה לופטהנזה כאמור מסיבת השקה מרשימה, במהלכה, כמיטב המסורת, נפתח בקבוק שמפניה על דופן המטוס, והוסר הלוט מעליו.

שם המטוס החדש, שאגב ישמש בקו שבין מינכן לבומביי, הוא "נירנברג", והוא מכיל 293 מושבים: 48 במחלקת עסקים מפוארת ומרשימה, 21 במחלקת ה-Premium Economy שגם היא נראית נוחה בהחלט ו-224 במחלקת התיירים.

לטובת הנוסעים הותקנו במטוס מסכים גדולים יותר הכוללים ממשק משתמש שיאפשר לנוסעים לבחור מראש, דרך אפליקציית לופטהנזה, את התוכניות שבהן יצפו בטיסה ולהוסיפן לרשימה אישית, וזאת מתוך כ-100 סרטים וכ-200 תוכניות טלוויזיה.

במהלך הטיסה יוכלו הנוסעים לגלוש באתרי מדיה חברתית באמצעות FlyNet, לערוך קניות מקוונות ב-WorldShop או לקבל מידע אודות יעד הטיסה שלהם.

המטוס גם מצויד בטכנולוגיית תאורה מעניינת המספקת 24 תרחישי תאורה בהתאם לשעון הביולוגי של הנוסעים בהתאמה ליום או ללילה, לשעת סעודה או לשעת פעילות למשל לקראת נחיתה.

לופטהנזה הזמינה כ-60 מטוסים מהדגם הזה ברכישה ענקית בסדר גודל של 12 מיליארד אירו - ההשקעה הפרטית הגדולה ביותר שנעשתה בגרמניה, כשהחברה שמה לעצמה למטרה להגדיל את צי מטוסיה ואת הפעילות שלה.

מנכ"ל חברת איירבוס, שנכח באירוע, התייחס לשינוי בענף התעופה ולגידול במספר הטיסות וסיפר כי איירבוס מגייסת אלפי עובדים לאור דרישה ליצור מוגבר. עוד הוא התייחס לתהליך הגלובליזציה שהעולם עובר, אשר ענף התעופה הוא חלק בלתי נפרד ממנו, ולסיום העריך כי בשנת 2030 אולי נראה מטוסים היברידיים או כאלה הפועלים עם מנועי חשמלי.