נחתם הסכם רשמי בין הנהלת אל-על לטייסי החברה

(עדכון) - יו"ר נציגות אל-על: "מדובר בהישג חשוב לעתיד החברה. זה המקום להזכיר כי אלפי עובדים באל-על נמצאים כבר שבועות ארוכים במו"מ עם הנהלת אל-על לשיפור תנאי העסקתם ולהסדרת סוגיות עקרוניות"

מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'
מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'

ובא לציון גואל, לפחות בינתיים: בשעות אלה נחתם הסכם בין הנהלת אל-על לוועד טייסיה, בהתאם להסכמות אליהם הגיעו הצדדים.

אתמול (ה') הגיעו הצדדים להבנות בעניין סלע המחלוקת שהייתה במשבר הנוכחי - השכר והתנאים הסוציאליים של הטייסים המבוגרים. ככל הידוע, המשכורת של הטייסים בני 65-67 לא תיפגע ותישאר על כ-50 אלף שקל בחודש לפי הערכות. בתמורה, הטייסים יבצעו 10 סימולטורים של הדרכה בחודש (הטייסים ביקשו 8). לא ישולמו להם שעות נוספות, אך הם כן יפוצו בכ-1,000-1,100 שקל עבור כל סימולטור הדרכה שיבצעו. הטייסים האלה לא ימשיכו לטוס, אלא רק יכשירו טייסים צעירים יותר.

במהלך הנוכחי יש גם התייעלות מבחינת החברה - בדמות של הסכם פרישה של כ-15-20 טייסים, שלכל אחד מהם יוענק מענק פרישה בעלות של 500-600 אלף שקל.

אבי אייזנר, יו"ר נציגות אל-על, אמר עם חתימת ההסכם כי "מדובר בהישג חשוב לעתיד החברה. זה המקום להזכיר כי אלפי עובדים באל-על נמצאים כבר שבועות ארוכים במשא-ומתן עם הנהלת אל-על לשיפור תנאי העסקתם ולהסדרת סוגיות עקרוניות שבמחלוקת. מדובר בעובדים רבים שמרוויחים משכורות נמוכות, ונציגות העובדים מקווה ומצפה שייחתם איתם הסכם בזמן הקרוב. אני קורא להנהלת אל-על לפעול לסיום הדיונים בנושא זה כבר בימים הקרובים, וכל זאת על-מנת שהסוגיות תיפתרנה ברוח טובה, וניתן יהיה לצאת לדרך חדשה, למען עתיד החברה, עובדיה ולקוחותיה".

מנכ"ל אל-על, דוד מימון, אמר כי "אני שמח על חתימת ההסכם המסדיר את תנאי ההעסקה של הטייסים בני 65 עד 67. ברצוני להודות ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על שהתגייס וסייע להגיע להסכם. אנו שבים ומתנצלים מעומק הלב בפני הנוסעים שנפגעו בתקופה האחרונה. אני סמוך ובטוח כי כעת נוכל יחד בידיים שלובות להשיב את החברה לפעילות סדירה, לטובת כלל הלקוחות וכלל עובדי החברה".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר עם החתימה על ההסכם: "בתום משא-ומתן מורכב, אפשר לברך על המוגמר. על כל הצדדים בחברת התעופה הלאומית של ישראל לשלב ידיים למען הנוסע הישראלי וחיזוק החברה על כלל ענפיה. ההסתדרות בראשותי תמשיך לפעול למען הבטחת זכויותיהם של כל העובדים בכלל הסקטורים באל-על".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר כי "מלאכת שמירת כבודם ומעמדם של הטייסים הוותיקים הושלמה. אני מברך את כל הצדדים על כך שהגענו להסכמות ששומרות על זכויות הטייסים הוותיקים, מעמדם ושכרם. טייסי אל-על הוותיקים יזכו להוקרה המגיעה להם, ומי שיבחר לפרוש, יוכל לעשות זאת בתנאים מכובדים".

מוועד טייסי אל-על נמסר: "אנחנו מברכים על חתימת הסכם חשוב וחיוני לחברה, שמסדיר את כללי העסקתם של הטייסים הוותיקים בני ה-65 באופן הוגן ומכובד בתפקידי טייסים בלבד. ההסכם זהה כמעט לחלוטין לזה שהצענו לפני חודשים רבים, ולצערנו לא נחתם כבר אז והיה יכול לחסוך את הסבל לנוסעים ולעובדים ואת הפגיעה בחברה. אנו מודים ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולאבי אדרי, שסייעו רבות בקידום ההסכם. ליבנו עם העובדים והנוסעים שנפגעו שלא לצורך בתקופה האחרונה. בניגוד לפרסומים, טייסי אל-על ממתינים להשלמת ההסכם עם שאר מגזרי העובדים מתוך אחריות ושותפות לעתידם ולעתיד החברה. אנחנו, טייסי אל-על, נמשיך כתמיד להטיס את נוסעי החברה באחריות ובבטיחות".