החשב הכללי רוני חזקיהו פותח את יום המסחר בבורסת לונדון

וגם: החגיגות של לב לבייב התחילו כבר בסוף השבוע, לפני כנס קונגרס יהודי בוכרה 

רוני חזקיהו ומארק רגב / צילום: בורסת לונדון
רוני חזקיהו ומארק רגב / צילום: בורסת לונדון

החשב הכללי רוני חזקיהו פתח היום את המסחר בבורסת לונדון

האירוע התקיים בעקבות הצלחת ההנפקה של אג"ח באירו לממשלת ישראל בינואר

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, פתח היום (ג') בלונדון את יום המסחר בבורסה המקומית. ההזמנה לאירוע פתיחת המסחר מהבורסה בלונדון באה על רקע ההנפקה המוצלחת של אג"ח באירו לממשלת ישראל. שתי סדרות האג"ח שהונפקו בינואר נסחרות בבורסה לניירות ערך בלונדון.

באירוע השתתפו גם סגן בכיר לחשב הכללי, רו"ח יהלי רוטנברג; מנהל יחידת החוב הממשלתי, גיל כהן; נציגים מיחידת החוב הממשלתי; שגריר ישראל בלונדון, מארק רגב; נציגי הבנקים הזרים ששימשו חתמי ההנפקה; וגורמים נוספים.

מדינת ישראל הנפיקה משנת 1999 שבע סדרות אג"ח גלובליות במטבע האירו, וכולן נרשמו למסחר בבורסה לניירות ערך בלונדון.

הבורסה בלונדון הוקמה ב-1698, מעסיקה כיום כ-3,500 איש ובעלת פעילות משמעותית גם בצפון אמריקה, איטליה, צרפת וסרי לנקה. בבורסה נסחרות יותר מ-2,300 חברות עם שווי שוק מצרפי של כ-7 טריליון דולר, כ-15 אלף מכשירי חוב, מכשירים פיננסיים נגזרים ועוד. יותר מ-375 איגרות חוב ממשלתיות של 34 מדינות שונות ב-11 מטבעות שונים נסחרות בבורסה זו.

חזקיהו, שנכנס לתפקידו כחשב הכללי בחודש שעבר, לאחר ששימש במשך כ-5 שנים כיו"ר הבנק הבינלאומי, אמר היום: "ההנפקה המוצלחת היא עדות לחוסן של הכלכלה הישראלית ולאמון שחלק מהמשקיעים הגדולים בעולם רואים במדינת ישראל. תוצאות ההנפקה מהוות עדות למדיניות ניהול חוב אחראית, תכנון ארוך-טווח וגישה לשווקי ההון הבינלאומיים".

רוני חזקיהו ומארק רגב / צילום: בורסת לונדון
 רוני חזקיהו ומארק רגב / צילום: בורסת לונדון

סיבה למסיבה בוכרית

החגיגות של לב לבייב, יו"ר אפריקה ישראל, התחילו כבר בסוף השבוע, לפני כנס קונגרס יהודי בוכרה

בתחילת השבוע נערך בהיכל התרבות בתל-אביב כנס קונגרס יהודי בוכרה העולמי, כשהפעם הוא התקיים בסימן 17 שנות פעילות. בין אורחי הכבוד ניתן היה לפגוש את לב לבייב, יו"ר אפריקה ישראל, המכהן גם כנשיא קונגרס יהדות בוכרה העולמי; אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל; דוד ארבוב, סגן נשיא קונגרס יהודי בוכרה (אביו של צחי ארבוב, מבעלי אקרו נדל"ן); יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין; דואלט קוונישב, שגריר קזחסטן בישראל; אוייבק אוסמנוב, שגריר אוזבקיסטן בישראל; ואישים נוספים.

קודם לאירוע, בילו לבייב ומשפחתו בסוף השבוע במלון בירושלים בחברת נשיאות הקונגרס. דקות אחדות לפני כניסת השבת התבשר לבייב על פסיקת בית המשפט האמריקאי, שאישר את הסכם הבוררות בינו לבין איש העסקים מוטי קליין, שלפיו, בסיום הסכסוך, ישלם קליין ללבייב סכום של יותר מ-200 מיליון דולר - כך לפי הפרסומים בארה"ב.

נזכיר כי לטענת לבייב, מאז שנפרדו הצדדים, לא הועברו לו הרווחים כנדרש - ושותפיו סירבו להעביר לו מידע על שוד היהלומים בפסטיבל קאן לפני כמה שנים. נוסף על כך טען לבייב כי אנשי חברתו של קליין התקינו מצלמות וריגלו אחריו ואחרי בני משפחתו.

כשקיבל לבייב את החדשות הטריות מארה"ב, הוא אפילו לא ניסה להסתיר את שביעות-רצונו.

דוד ארבוב לב לבייב ויולי אדלשטיין / צילום: ישראל ברדוגו
 דוד ארבוב לב לבייב ויולי אדלשטיין / צילום: ישראל ברדוגו

המרוץ לצמרת של אדי קוקירמן

מה דירבן את יו"ר בית ההשקעות קוקירמן להשתתף בתחרות סקי בסין? 

אדי קוקירמן, יו"ר בית ההשקעות קוקירמן, מנסה להביא לישראל כבוד בניכר. באחרונה הוא עשה זאת באתר סקי, שבו התכנסו נציגי תאגידים גדולים - פורום היזמות Yabuli שנערך בצפון סין. קוקירמן היה אחד משני המערביים היחידים במקום - מה שלא פגע בביטחונו.

אל מול מוזמנים ידועים - בהם ג'ק מא; מייסד ובעלי קבוצת עליבאבא, המיליארדר רובין לי, מייסד ומנכ"ל מנוע החיפוש הסיני באידו (BaiDu); ויאנג יואנצ'ינג, מנכ"ל לנובו - לא נרתע קוקירמן והשתתף בתחרות קריוקי, שבה זכה בפרס ובתשואות, אחרי ששר בצרפתית את שירו של איב מונטן "עלי שלכת" (Les feuilles mortes).

קוקירמן, שהוצג במקום על-ידי ויקטור וונג, סגן נשיא China Equity, הקרן הגדולה ביותר בסין, והשתתף בפאנל על השקעות של חברות סיניות בחו"ל - לא הסתפק בכך. הוא השתתף גם בתחרות סקי, והגיע למקום השני מתוך כ-200 משתתפים. "הקור העז דירבן אותי להזדרז", הוא הסביר לאחר התחרות.

אדי קוקירמן / צילום: תמונה פרטית
 אדי קוקירמן / צילום: תמונה פרטית

שופינג ברמלה

הנהלת קבוצת עזריאלי חגגה שנתיים להיווסדו של קניון עזריאלי רמלה

הנהלת קבוצת עזריאלי הגיעה אמש (ב') לרמלה. המטרה: השקת סניף חדש לרשת התכשיטים והשעונים Jackie O בקניון עזריאלי המקומי, בשילוב חגיגות שנתיים להיווסדו של הקניון.

בין החוגגים: יובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי; ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי; צביקה רוזנטל, מנכ"ל קניון עזריאלי רמלה; הלנה קצן, בעלים ומנכ"לית קבוצת סיטי טיים; רן קאירי, המשנה למנכ"ל סיטי טיים; וכן ראש עיריית רמלה, יואל לביא.

רוזנטל ניצל את המומנטום ואת ההמלצות של קצן כדי לרכוש לאשתו מתנה לקראת יום האישה. מעניין מה נתן לה ליום המשפחה.

צביקה רוזנטל הלנה קצן יובל ברונשטיין ויואל לביא / צילום: אלירן אביטל
 צביקה רוזנטל הלנה קצן יובל ברונשטיין ויואל לביא / צילום: אלירן אביטל