הסטארט-אפ VATBox שעוסק בהחזרי מע"מ גייס 20 מיליון דולר

החברה משלימה גיוס של 50 מיליון דולר מאז הקמתה ■ VATBox מאפשרת להחליף את תהליכי עיבוד חישובי המע"מ הנעשים ידנית בתהליך אוטומטי ■ בין לקוחות החברה: דנונה, נייקי ואמזון

הפינטק הישראלי ממשיך לפרוח: VATBox, המספקת שירותי החזרי מע"מ ופתרונות ניהול מס, גייסה 20 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 50 מיליון דולר.

החברה, שהוקמה ב-2013 על ידי יצחק זפט ונועם גוזמן, מספקת פתרונות מבוססי ענן לחישוב וקבלת החזרי מע"מ לארגונים עסקיים. VATBox מאפשרת להחליף את תהליכי עיבוד חישובי המע"מ הנעשים ידנית בתהליך אוטומטי וכך להגדיל את היקף ההחזרים ואת יכולת ההחזר על תשלומים אלו בביצוע עסקאות גלובליות. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את דנונה, נייקי ואמזון.

"שוק המיסוי העקיף נחשב לשוק עצום ממדים הסובל מפתרונות מוגבלים וממעט חדשנות", טוענת החברה בהודעתה. "VATBox מצליחה היכן שרבים וטובים נכשלו, באמצעות טכנולוגיה ייחודית המאפשרת אופטימיזציה של החזרי מס תוך הבטחת תאימות רגולטורית מורכבת", מוסיפה החברה.

יצחק זפט, מנכ"ל VATBox, ציין בהודעה כי "אנחנו ברי מזל על ההזדמנות לפעול בשוק כל כך גדול ובתזמון מתאים בו ארגוני ענק צמאים לחדשנות ולפתרונות בתחום המיסוי העקיף. רק באירופה שוק זה מגלגל למעלה מ-1.2 טריליון אירו בשנה, מספר שהולך וגדל כל שנה ויחד איתו הערך המוסף של פתרונות כמו של VATBox.

"טרום עידן VATBox נאלצו חברות להיפרד מהחזרים כספיים מהותיים להם הן זכאיות, ולהסתכן בפעילות מס מבוקרת חלקית. אנחנו מאמינים כי בתוך מספר שנים השירות שלנו יהווה תשתית הכרחית בסביבת הכספים של כל חברה בינלאומית".

שמואל חפץ, שותף כללי בקרן טרגט גלובל ציין כי "VATBox זוכה להצלחה מרשימה, ולראיה רשימת הלקוחות שהחברה בנתה בתוך פחות משנתיים.

"מלבד הערך המיידי הטמון באוטומציה של החזרי מע"מ, החברה ממוצבת אסטרטגית בסביבת המיסוי של ארגונים גלובליים והיא נהנית מהמורכבות הגוברת של המיסוי הבינלאומי".

VATBox. "שוק עצום" / צילום: אתר החברה
 VATBox. "שוק עצום" / צילום: אתר החברה