במחווה ליהודי ארה"ב: סגן הנשיא פנס ביקר בבית עלמין שחולל

כ-200 מצבות נעקרו בבית הקברות היהודי "חסד של אמת" בסיינט-לואיס, מיזורי ■ "אין מקום באמריקה למשטמה, פעולות אלימות או אנטישמיות"

בית עלמין / צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בית עלמין / צילום אילוסטרציה: איל יצהר

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, ביקר אתמול (ד') בבית העלמין "חסד של אמת" ביוניברסיטי-סיטי, פרבר של סיינט-לואיס, מיזורי, שחולל בסוף השבוע. כ-200 מצבות נעקרו ממקומן ובאתר פוזרה פסולת.

הביקור הוא מחווה ליהודי ארה"ב, שנועד להדגיש כי ממשל טראמפ רואה בחומרה תקריות אנטישמיות, למרות שדונלד טראמפ עצמו גינה תופעות אנטישמיות בפעם הראשונה רק שלשום (ג'), לאחר שבמשך כמה שבועות לא השמיע שום גינוי על עשרות איומי הטמנת פצצות שכוונו לבתיכנסת ולמוסדות של הקהילה היהודית בערים רבות בארה"ב.

בביקורו בבית העלמין הוריד פנס את הז'קט והשתתף בפועל בניקוי האתר. אחר-כך הוא נשא נאום מאולתר מעל ארגז של טנדר שבו הכריז, בין היתר: "בכל ליבי אני יכול לומר לכם, שאין מקום באמריקה למשטמה, או דעות מוטות, או פעולות אלימות או אנטישמיות. אני מוכרח לומר לכם, שתושבי מדינת מיזורי משמשים מקור השראה לאומה כולה בהפגינם אהבה למקום הזה, ולקהילה היהודית במיזורי. אני רוצה להודות לכם על שאתם מראים לעולם את אמריקה האמיתית".

קודם לכן, בביקור במפעל תעשייתי באזור, גינה פנס את חילול בית העלמין ואמר: "אנו מגנים את פעולת הוואנדליזם הנתעבת הזו ואת אלה שחוללו אותה במונחים הבוטים ביותר".