מדיגוס וביובלאסט פרסמו תשקיפים לגיוסי הון קטנים יחסית

מדיגוס, שאיבדה בשנה האחרונה 70% משוויה, תנסה לגייס סכום של עד 7.5 מיליון דולר ■ החחברה, המפתחת תרופות מחלות יתום, לא פרסמה עדין את הסכום שהיא מעוניינת לגייס

דליה מגידו / צילום: איל יצהר
דליה מגידו / צילום: איל יצהר

שתי חברות ביומד ישראליות, מדיגוס וביובלאסט, הנסחרות ברמות שווי נמוכות יחסית בנאסד"ק, פרסמו תשקיפים להנפקות שניות. מדיגוס , המפתחת מכשיר המחליף ניתוח לטיפול בצרבת חמורה, וכן מכשירים נוספים המבוססים על מצלמות זעירות שפיתחה החברה, הודיעה על כוונה לגייס עד 7.5 מיליון דולר, בהובלת בנק ההשקעות רודמן אנד רנשו.

ההנפקות הקודמות של מדיגוס היו קטנות עד זעירות. בספטמבר גייסה 1.47 מיליון דולר לפי מחיר של 1.14 דולר ל-ADS (איגרת מעקב בנאסד"ק אחר מניית החברה הנסחרת בתל אביב) בגיוס ציבורי בארה"ב, ובינואר ביצעה הנפקה פרטית של 0.7 מיליון דולר במחיר של 0.67 דולר ל-ADS.

כיום נסחרת ADS במחיר של 0.63 דולר למניה, המשקף לחברה שווי של 7 מיליון דולר בלבד, לאחר עלייה של כ-50% במחיר המניה, ככל הנראה על רקע קבלת אישור לתחילת ניסוי קליני של החברה בסין, ועל רקע פגישות עם המשקיעים שבוצעו לקראת ההנפקה. בשנה האחרונה איבדה החברה 70% משוויה.

ביובלאסט איבדה 90% מההנפקה

לצד השווי הפוחת סובלת מדיגוס מבעיות תזרים. לאחרונה קיבלה הודעה מנאסד"ק כי עליה לשמר מחיר של דולר אחד ל-ADS (לעומת 0.63 כאמור) כדי להמשיך להיסחר בנאסד"ק. על החברה לעמוד בתנאי זה למשך 10 ימים בטווח של 180 יום מהיום. בינואר ביצעה החברה שינויים בהנהלה כדי להקטין את קצב שריפת המזומנים. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2016 עמדו על 496 אלף דולר, גידול של 24% לעומת התקופה המקבילה, ובקופת החברה היו 4 מיליון דולר.

ביובלאסט , המפתחת תרופות מחלות יתום, לא פרסמה עדין את הסכום שאותו היא מעוניינת לגייס, אולם היא מוגבלת בשווי השוק שלה, העומד על 18.7 מיליון דולר. מאז ההנפקה שלה ב-2014, שבה גייסה 35 מיליון דולר לפי שווי של 156 מיליון דולר, איבדה מניית החברה 90% מערכה.

ביובלאסט הוקמה על-ידי ד"ר דליה מגידו ומשקיע הביומד אודי גלבוע, הצוות שהביא לבורסה את החברה אלקוברה, שגם מנייתה ירדה דרמטית מאז ההנפקה, בעקבות כישלון שני ניסויים. ביובלאסט לא נכשלה באופן קיצוני בניסויים שלה, אבל נראה כי השוק איבד עניין בה ובתחום העיסוק שלה בהדרגה.

את החברה עדיין מוביל כיו"ר פעיל פרד פרייס, בכיר בתחום הביומד שהיה ידוע בעבר בכישרונו להציל חברות שאיבדו את דרכן, ולגייס להן סכומי כסף משמעותיים, אולם נכון לזמן האחרון הוא לא עשה זאת עבור ביובלאסט.