טראמפ: "אובמה אחראי להדלפות לתקשורת - ולמחאות נגדי"

נשיא ארה"ב אמר בראיון ל"פוקס ניוז", שיפורסם במלואו בהמשך היום, כי "אנשים" של קודמו בבית הלבן עומדים מאחורי חלק ההדלפות לתקשורת ■ לדבריו, "זה חמור מאוד, מאחר שזאת פגיעה בביטחון הלאומי"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, מאשים את קודמו בתפקיד, ברק אובמה, בהדלפת מידע מהבית הלבן לתקשורת ובארגון המחאות נגדו ונגד רפובליקנים אחרים.

בראיון, שיפורסם בהמשך היום (ג') ברשת "פוקס ניוז", נשאל טראמפ אם הוא סבור כי אובמה אחראי למחאות נגדו בשבועות האחרונים, שפרצו בדיונים שמנהלים חברי קונגרס רפובליקנים במחוזות ביתם.

"אני חושב שהוא עומד מאחורי זה", אמר הנשיא, שהוסיף: "אני גם חושב שזאת חלק מהפוליטיקה". לדבריו, "אנשים" של אובמה אחראים "לחלק מההדלפות, שהן חמורות מאוד מאוד, מאחר שהן גרועות לביטחון הלאומי".

המראיין קישר את אובמה ל"ארגון למען פעולה", שהוקם לאחר בחירתו מחדש ב-2012. באתר יש קישור לאתר של Town Hall Project, קבוצה נפרדת המגדירה עצמה כניטרלית מבחינה פוליטית וקוראת למעורבות אזרחית בפעילות פוליטית. באתר שלה מופיעים אירועים שבהם משתתפים חברי קונגרס רפובליקנים, אך גם דמוקרטים, ואין הוכחות לכך שיש לה קשר ישיר לאובמה.