מנרב פרויקטים מגדילה היקף ההנפקה שלה בת"א ל-150 מ' ש'

המחיר שנקבע במכרז המוסדי של חברת הנדל"ן המניב היה גבוה בכ-15% ממחיר המינימום, ומשקף לחברה שווי של כ-320 מיליון שקל לפני הכסף

דרור ואברהם קוזניצקי / צילום: איל יצהר
דרור ואברהם קוזניצקי / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן מנרב פרויקטים מתקרבת לבורסה בת"א, אחרי שאתמול (ב') בשלב המוסדי בהנפקת ההון הראשונית (IPO) שהיא מבצעת, נהנתה החברה מביקושים ערים, והבטיחה גיוס של כ-118 מיליון שקל, לעומת סכום מינימום של כ-80 מיליון שקל, שאותו תכננה לגייס בשלב זה. בזכות ביקושי היתר, מנרב מתכננת להרחיב את היקף הגיוס הכולל לכ-150 מיליון שקל, לעומת סכום מינימום של 100 מיליון שקל אותו הגדירה טרם הגיוס.

בעדכון של מנרב פרויקטים בנושא, היא ציינה כי הביקושים במכרז הגיעו לכ-255 מיליון שקל, וכי המחיר שנקבע ליחידה (הכוללת מניות ואופציות) במכרז, גבוה בכ-15% ממחיר המינימום, ומשקף לחברה שווי של כ-320 מיליון שקל לפני הכסף.

דרור קוזניצקי, מנכ"ל מנרב פרויקטים, מסר כי "אני מודה לגופים המוסדיים האיכותיים שהביעו אמון בחברה בהנפקת המניות הראשונית של מנרב פרויקטים. תמורת ההנפקה תחזק משמעותית את מאזן החברה ונזילותה ותאפשר למנרב פרויקטים לנצל ביתר שאת הזדמנויות בשוק המגורים הישראלי וכן תאפשר לחברה להגדיל את היקף פעילותה, ללא גידול משמעותי ברמת הסיכון הפיננסי בה היא פועלת".

מנרב פרויקטים הוקמה על-ידי קבוצת הבנייה והתשתיות הציבורית מנרב ב-1998, והיא מוחזקת על-ידה כיום במלואה. החברה עוסקת בייזום פרויקטים למגורים, לרבות מסחר הנלווה למגורים. נכון להיום, החברה עוסקת בתכנון, ייזום והקמת כ-2,850 דירות, וב-2016 מכרה 224 דירות בהיקף כספי של כ-338 מיליון שקל. במנרב מציינים כי החברה מתמקדת בטווחי מחיר של שוק משפרי הדיור (Middle market), עם דירות במחירים ממוצעים של 1.5-2.5 מיליון שקל.

הכנסותיה של מנרב פרויקטים בתשעת החודשים הראשונים של 2016, צמחו ב-23% ל-341 מיליון שקל, וזאת בהשפעת מועד מסירת הדירות, בהתאם לכללי החשבונאות. הרווח הנקי של החברה לתקופה זו עלה ב-19% ל-29 מיליון שקל. הונה העצמי הסתכם ב-292 מיליון שקל, והיו לה התחייבויות שוטפות בסך 520 מיליון שקל.

מלבד תחום הייזום בישראל, מנרב פרויקטים מחזיקה גם במנרב אינווסטמנטס, הפועלות בתחום הייזום לבנייה בהונגריה, וגם מחזיקה בחברות מנרב תשתיות ומי מנשה, המפעילות מכונים לטיהור מי שפכים (מט"שים) בשיטת B.O.T (בנה-הפעל-העבר). כמו-כן, היא בעלת מפעל בגזר לייצור מוצרים מפרופילי P.V.C באמצעות מנרב תשתיות.

מניית מנרב , החברה האם שבשליטת אברהם קוזניצקי, נהנית מתחילת השבוע מסנטימנט חיובי על רקע ההנפקה, ומשלימה קפיצה שנתית של כ-50% המשקפת למנרב אחזקות שווי של כ-540 מיליון שקל.

השלמת ההנפקה, הצפויה כנראה עד סוף השבוע, תצרף חברה חדשה שלישית לבורסה המקומית באמצעות הנפקת הון ראשונית מתחילת השנה, אחרי הנפקת שותפות רציו פטרוליום ומפיצת התרופות נובולוג.