נדחתה בקשת הערעור של טובה פישמן; לא תבצע שינוי בנכסיה

העליון החליט לא להפוך את החלטתו של נשיא המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, לאסור על אשתו של איש העסקים פושט הרגל אליעזר פישמן לבצע שינוי רישום או בעלות בנכסיה בארץ ובחו"ל

אליעזר וטובה פישמן בבית המשפט  / צילום:  שלומי יוסף
אליעזר וטובה פישמן בבית המשפט / צילום: שלומי יוסף

בית המשפט העליון דחה היום (ה') את בקשת רשות הערעור של טובה פישמן, אשתו של איש העסקים פושט הרגל אליעזר פישמן, על החלטתו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, לאסור עליה לבצע דיספוזיציה (שינוי רישום או בעלות) בנכסיה בארץ ובחו"ל.

טובה פישמן טענה כי החלטתו של אורנשטיין מוטעית, שכן היא לא הייתה שותפה ל'הרפתקאות' העסקיות של בעלה ואפילו לא הייתה מודעת לרבות מהן. ואולם, בית המשפט העליון פסק כי "הלכה מושרשת היא כי אין זה מדרכה של ערכאת הערעור להתערב בשיקול-דעתה של הערכאה הדיונית בכל הנוגע לצווים זמניים, למעט במקרים חריגים".

השופט עוזי פוגלמן ציין כי ביטול איסור הדיספוזיציה עלול לגרום לנזק בלתי הפיך לנושים של פישמן.

מנגד, השופט כתב כי טובה פישמן לא הצביעה על נזק בלתי הפיך שייגרם לה בשל מתן הצו, בעיקר בשים לב לכך שהיא רשאית לפנות ולבקש מבית המשפט אישור לשינוי בעלות לגבי נכס ספציפי, אם תרצה בכך.

החלטתו של השופט המחוזי לאסור שינוי בעלות בנכסי טובה פישמן התקבלה לפני כחודש. אורנשטיין נענה בכך לבקשתו של המנהל המיוחד לנכסיו של פישמן, עו"ד יוסי בנקל, שטען כי הזוג פישמן מנסה ליצור מראית-עין של הפרדה מלאכותית בין נכסיו של אליעזר לנכסיה של טובה פישמן.

האבסורד בניסיון הזה נובע בין היתר, לטענת עו"ד בנקל, מכך שמהסדר הנושים שהציע פישמן עלה כי בית המגורים של הזוג בסביון, המוערך בעשרות מיליוני שקלים, רשום על שמה של טובה פישמן.