טראמפ משיב אש: "צביעות מוחלטת, לפתוח בחקירה מיידית"

אחרי שבימים האחרונים הדפו אנשי ממשלו טענות בדבר קיום קשרים עם גורמים רוסים בתקופת הבחירות, הנשיא האמריקני תוקף ומאשים בכירים במפלגה הדמוקרטית בפגישות עם פוטין

``במידה וטראמפ ישחרר חסמים מהבנקים זה עשוי להפריח את הנדלן`` / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
``במידה וטראמפ ישחרר חסמים מהבנקים זה עשוי להפריח את הנדלן`` / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ממגננה למתקפה : בכירי הממשל האמריקני החדש נאלצים להדוף טענות בנוגע למגעים שקיימו עם גורמים רוסים בתקופת הבחירות בארה"ב. אלא שטראמפ מצדו, לא נשאר חייב והחליט להשיב אש. "זו צביעות מוחלטת", כתב בחשבון הטוויטר שלו והאשים את צ'אק שומר, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, בקיום פגישה עם נשיא רוסיה פוטין.

בציוץ שהעלה כתב טראמפ כתב "עלינו לפתוח בחקירה מיידית נגד הסנאטור שומר וקשריו לרוסיה ולפוטין". הוא אף צירף תמונה ישנה של שומר לצדו של הנשיא הרוסי.

שומר מצדו טען כי מדובר בתמונה ישנה שצולמה לפני יותר מעשור, אך הדבר לא הפריע לטראמפ להמשיך ולהפנות ביקורת נגד הדמוקרטים. בציוץ נוסף שהעלה קרא לפתוח בחקירה נוספת, לאחר שטען כי ננסי פלוסי, בכירה במפלגה הדמוקרטית, קיימה אף היא מגעים עם הרוסים וצירף תמונה שלה לצד השגריר הרוסי.

 

"יכל להתבטא בצורה מדויקת יותר"

במהלך השבוע פורסם כי ג'ף סשנס, שר המשפטים בממשל טראמפ, השעה עצמו מכל הקשור לחקירות הקמפיין הנשיאותי של שנת 2016. ההודעה הגיעה יום לאחר שנחשף כי סשנס לא דיווח לקונגרס על שתי פגישות שניהל עם השגריר הרוסי סרגיי קיסליאק טרם כניסתו לתפקידו הרשמי - דבר האסור על פי חוק.

בשימוע שנערך לו בקונגרס נשאל סשנס בנושא והשיב כי לא ניהל כל תקשורת עם הרוסים - ובמסיבת עיתונאים שכינס הודה התובע הכללי שהיה עליו לומר בשימוע כי קיים את הפגישות עם השגריר. מוקדם יותר התייחס הנשיא דונלד טראמפ לראשונה לסערה סביב התובע הכללי שלו, והצהיר כי יש לו אמון מלא בסשנס בכל הנוגע לפרשה. את הדברים אמר לכתבים במהלך הכנות לנאום בנושאי ביטחון.

בעקבות הדברים, טראמפ טען כי סשנס הוא אדם הגון, אך מתח ביקורת על הכחשת שיחותיו. "הוא לא אמר שום דבר שגוי", טען הנשיא. "הוא היה יכול להתבטא בצורה מדויקת יותר בקונגרס אבל זה בוודאות לא במכוון. הדמוקרטים מעצימים את הסיפור הזה אחרי שנכשלו בבחירות למרות שכולם חשבו שהם הולכים לנצח".