בזק מאבדת 76 מיליון שקל בשנה מפרטנר והוט מובייל

בזק לא הסכימה להפחית את המחיר על שירותי תמסורת, ובתגובה החברות העבירו כמעט לחלוטין את כל האתרים הסלולריים לחיבור באמצעות הוט

 

בזק "נפרדה" מ-76 מיליון שקל בשנה, לאחר שחברת PHI, המשותפת לפרטנר ולהוט מובייל, הפסיקה כמעט לחלוטין לרכוש ממנה שירותי תמסורת, כך נודע ל"גלובס". PHI נאבקה חודשים ארוכים להשיג הנחות מבזק, לאור מצב שוק הסלולר, ובשלבים מסוימים אף פנתה לרשות ההגבלים העסקיים בטענה שבזק בנתה לוח תעריפים שמייקר את עלויות התמסורת כך שבאזורים מסוימים שבהם היא יודעת שאין לה חלופות היא ייקרה את המחיר, ובאזורים שבהם ידעה שיש חלופות היא הייתה מוכנה להציע מחירים יותר תחרותיים.

בשורה התחתונה הצדדים לא הגיעו להבנות ובפרטנר ובהוט מובייל החליטו להעביר את כל התמסורת לאתרים הסלולריים דרך הוט שהשלימה ונתרמה לחבר אתרים היכן שרק יכלה לטובת המיזם. בסוף כאמור יש מספר מועט של אתרים שנשארו מחוברים בבזק אבל בשורה התחתונה בזק איבדה הכנסה משמעותית כתוצאה מהמהלך.

נציין שגם סלקום מעבירה את רוב רובה של התעבורה שלה דרך אתרים שלה, ורק באזורים מסוימים היא משתמשת בשירותי בזק. יוצא שהחברה הבת פלאפון, היא החברה היחידה שרוכשת את שירותי התמסורת במלואם מבזק, ופלאפון גם קיבלה הנחות בשנה החולפת על מחירי התמסורת שהיא רוכשת.

ההנחה שקיבלה פלאפון נבדקת בזכוכית מגדלת היות ובזק נתנה את ההנחה רק לפלאפון ולא לשאר החברות הסלולריות, דבר שמבחינת הגבלים עסקיים עשוי להוות בעיה. השאלה האם פלאפון תקבל הנחה נוספת מבזק תעמוד למבחן עם פרסום הדוחות הקרובים של בזק. אמנם יהיה קשה לאתר זאת בדוחות, אך גם אם ההנחה לא תוגדר ככזו, היא כנראה תמצא את ביטויה בצורה כזאת או אחרת.