מנכ"לית משרד התחבורה: "עלינו לשנות את תרבות העבודה"

קרן טרנר-אייל שלחה אתמול איגרת לעובדים שבה היא פורסת את תפיסתה לגבי איזון בית-עבודה וקידום שוויון מגדרי

קרן טרנר / צילום: דוברות משרד התחבורה
קרן טרנר / צילום: דוברות משרד התחבורה

לרגל יום האישה שחל אתמול (ד') שלחה מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר-אייל לעובדים איגרת שבה היא פורסת את תפיסתה לגבי איזון בית-עבודה וקידום שוויון מגדרי, ומודיעה על ביטול נוהג הישיבות אחרי 15:00, פעמיים בשבוע.

הנה האיגרת כלשונה:

"יום האישה הבינלאומי הוא הזדמנות עבורי (בכל זאת, סוף סוף בראשות המשרד יש מנכ"לית אישה) לפרוס בפניכם את תפיסתי הנוגעת לשוויון מגדרי וקידום מעמד האישה.

המאבק למען השוויון בין המינים עבר בעשורים האחרונים כברת דרך עצומה, נשים רבות יצאו לשוק העבודה ומתקדמות למשרות ניהול בכירות וגברים לוקחים חלק פעיל יותר בחיי המשפחה. אולם, עדיין הפערים המגדריים קיימים בחברה הישראלית ובמשרד שלנו, הן באחוז הנשים המכהנות בתפקידים בכירים והן בפערי שכר.

"ובעיקר, עדיין קיימת ההנחה שעיקר הטיפול במשפחה ובמשק הבית הינו באחריותן של נשים. לעניין זה השפעה דרמטית בעיקר על שנות הקריירה הראשונות של נשים, וכפועל יוצא על הימצאותן של נשים בעמדות בכירות (כאשר גדלים הילדים נשים רבות נדרשות להתחיל מנקודה זוטרה את הטיפוס מעלה לתפקידים הבכירים).

"אני מאמינה ששוויון אמיתי במקום העבודה יגיע מתוך הסתכלות רחבה על האיזון בין העבודה, המשפחה וחיי הפנאי של העובדים והעבודות כאחד. לתפיסתי, לא פחות משנשים מפספסות קריירה, גברים מפספסים את חוויית ההורות ולקיחת חלק פעיל בחיי משפחתם הצומחת, וכאשר גברים ידרשו לעצמם את חוויית ההורות, וייקחו חלק שווה במשימות המשפחתיות (לדוגמה איסוף הילדים פעמיים בשבוע), הפערים בגיוס ובקידום עובדות צעירות למול עובדים צעירים יצטמצמו משמעותית.

בעיית האיזון בין עבודה ומשפחה איננה בעיה ייחודית להורים הנדרשים לגדל את ילדיהם. הסוגיה נוגעת גם לסבים ולסבתות שכיום מעורבים יותר מתמיד בגידול הנכדים והנכדות וכן גם לאלו הרוצים לצרוך עבור עצמם פנאי איכותי מחוץ לשעות העבודה.

"אני סבורה שלמשרד תפקיד חשוב בקידום האיזון הרצוי. עלינו לשנות את תרבות העבודה, להתאים את התכנים וההעשרות, ולעודד את המימוש העצמי של כל עובד ועובדת.

במסגרת זו, אבקש לעדכנכם כי מהשבוע, כלל מנהלי היחידות התבקשו שלא לאפשר קיום ישיבות לאחר השעה 15:00 בימים שלישי וחמישי, כך שעובדי ועובדות המשרד יוכלו לתכנן. עובד שירצה להישאר לעבוד כמובן יוכל לעשות זאת, אבל תוכלו לתכנן את האופן שבו אתם מאזנים בין העבודה לחייכם האישיים, כהורים, כסבים פעילים, או כאנשים השואפים לפיתוח אישי, בלי שאתם הופכים ל'לא רלוונטים' כיוון שאינכם נמצאים בישיבות חשובות.

"אני מקווה שיחד נממש הלכה למעשה את השאיפה לחברה שוויונית יותר ומאוזנת".