עמיר פרץ: ממשלה של מוקשים וצוללות, בחירות ב-2018

באירוע שבתרבות שהשתתף בו האשים פרץ: "בתחום המדיני הממשלה לא מפספסת אף מוקש לדרוך עליו ובתחום החברתי היא צוללת ומתעלמת מצרכי העם" ■ 

באירוע שבתרבות שהתקיים היום (שבת) בראשון-לציון בהנחיית חגי גולן, התייחס עמיר פרץ לפריימריס הנערכים בימים אלה בעבודה ובבית היהודי, ואמר כי הבחירות יערכו ב-2018, לפי מידע שיש ברשותו ואינו יכול לפרט בשלב זה. 

בהתייחסו ל"פרשת הצוללות", האשים כי "ממשלת הימין מתבררת כממשלה של מוקשים וצוללות: בתחום המדיני היא לא מפספסת אף מוקש לדרוך עליו ובתחום החברתי היא צוללת ומתעלמת מצרכי העם". 

בהמשך דבריו, בירך פר את המתמודדים הנוספים לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, והבהיר כי עדיפים מבחינתו מכאובי הדמוקרטיה על ייסורי הדיקטטורה. כמו כן, העריך פרץ כי בתום ההליכים הדמוקרטיים הפנימיים במפלגת העבודה, היא תזכה באמון מחודש מצד הציבור כאלטרנטיבה לממשלת הימין בראשות גוש המרכז-שמאל תוך חידוד אידאולוגי. 

כאשר עלה נושא שיחתם של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם אבו מאזן, אמר: ״אגלה לכם סוד: טראמפ ואבו מאזן לא שוחחו אתמול על חופשת סקי משותפת או על מתכון לעוגת שטרודל. בוושינגטון מקימים לתחיה את רעיון שתי המדינות שנתניהו ניסה לחסל.

״על ממשלת ישראל לפעול לשמור על הגושים הגדולים ולא לבנות בהתנחלויות מבודדות שמסכנות כל הסכם בעתיד. הגיע הזמן לסדר עדיפויות ששם במרכז את דימונה על-פני עמונה״. 

באירוע שבתרבות שהתקיים בתל אביב בהנחייתם של העיתונאים יואב קרקובסקי וענת דוידוב לקח חלק ח"כ חיים ילין (יש עתיד). ילין התייחס לאמירותיו של הרב לווינשטיין ואמר כי ״הדת היהודית קוראת לאחדות, סבלנות ואהבה. כל אלו לא נמצאים בפיו של לווינשטיין, שלא ראוי להיקרא רב או בכלל להיות בתפקיד הוראה. שמורה לו הזכות המלאה להביע את דבריו, אך לא כאשר הוא עובד ציבור ומחנך דורות שלמים. על מערכת החינוך להקיא אנשים כמוהו מתוכה. זהו רב שמחפש לריב עם העם ואיבד את זכותו להיות מורה ומחנך בישראל."

עוד הוסיף ואמר כי "הבית היהודי מתדלק בשקט את הרב לווינשטיין ומוסיף להעצמת הרוחות הרעות שהוא מביא עימו. כאשר ח"כ אחד עורך את מצעד הבהמות ומסית נגד קהילת הלהט"ב באופן שיטתי, וח"כ אחר קורא לאיסור שירות בנות בצה"ל, אל לנו להתפלא שיש עדיין אנשים כמו לווינשטיין במערכת הציבורית".

יו"ר מרצ זהבה גלאון כתבה מוקדם יותר פוסט בדף הפייסבוק שלה, בו נכתב שתציע לחברי וועידת מרצ, שתתכנס השבוע לדיון בנושא הפריימריז הפתוחים, להקדים את הבחירות ליו"ר מרצ, ולקבוע מועד לבחירת היו"ר בשיטת הפריימריז הפתוחים:

"רוצה לשתף אתכם שלמרות שנבחרתי ליו"ר מרצ ל-4 שנים, ועברו רק שנתיים, אני מתכוונת להעמיד את עצמי לבחירה מחודשת כבר עכשיו... ולקיים קודם כל בחירות ליו"ר המפלגה בשיטת הפריימריז הפתוחים. פריימריז פתוחים הם הדבר הנכון למרצ ולמחנה השמאל בכלל.

"האחריות שלי, כמי שעומדת בראש מרצ, היא לפעול כדי להתרחב, להציב רשימה מגוונת עם קהלים חדשים, ולייצג את הציבור הרחב שמאמין בערכים שלנו. ובגלל זה אני מוכנה לצאת מאזור הנוחות שלי, ולהעמיד את עצמי לבחירה כבר עכשיו. מרצ צריכה מהלך שיוביל להכפלת הכוח שלה, ושישפיע על איך שייראה כל מחנה השמאל בישראל".