שחקן מעו"ף: מתחיל להתבשל תיקון בוול סטריט

המצב האופטימלי: כתיבת אוכף 1,430 בחודשי (כתיבת call ו-put על אותו הסטרייק) וקניית הגנה בטווח שלושה סטרייקים בשבועי

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בסקירתנו בשבוע שעבר הערכנו כי צפויה גלישה איטית מטה לכיוון 1,435 הנקודות במעוף ולאחריה דשדוש של ממש במדד. ההערכה זו התאמתה כבר ביום המחרת הן ברמת הספוט, והן בצד הדשדוש השבועי עד כדי מצב בו מדי יום במהלך השבוע ניתן היה לסגור ברווח משמעותי, לרבות בוקר הפקיעה מרחק נקודה מהערכתנו.

דרמה בדולר/שקל, פריצה של מדד הבנקים או ציוץ של טראמפ הפוגע במניות הפארמה - הלכה למעשה אם אין ארביטראז' מובהק לאחד הצדדים, הרי שהמעוף נותר כמעט ללא שינוי ואיתו המחזור הדועך מאז הרפורמה.

מאוד מפתה להכריע שגם השבוע אנו צפויים להתקשקש בטווח יומי ממוצע של נקודות בודדות לכאן או לשם, אבל מתחיל להתבשל מהלך תיקון בוול סטריט. הוויקס האמריקאי (מדד הפחד) הולך ועולה ולמרות שבערכים אבסולוטיים הוא מצוי בשפל, ככל שמצפינים מבחינת מועד הפקיעה כך מקבלים צפי לתרחיש אלים בהרבה. זה פוגש מחזורי מסחר בעליות המאבדים גובה וליתר דיוק יורדים מדי יום במהלך השבוע החולף, כל אימת שהמדד מתקרב לירוק. מעל לכל, הערכת שחקני המעוף היא כי תמו הקטליזטורים להמשך הראלי בניו-יורק.

המלה תיקון יכולה להטעות במקצת. אין הכוונה למהלך דרמטי או אף למהלך תיקון טכני של העלייה האחרונה, קרי ירידה של שליש מגל העליה האחרון (ככלל, שחקני המעוף ממילא לא מאמינים בניתוח טכני). מדובר בסך הכול בירידה של 2%-3% בשלב הראשון, כשהנעלם מבחינתנו אינו אם יתרחש המהלך אלא על איזה פרק זמן הוא ימתח. ברור שירידה שבועית של 1% במשך שבועיים בטלה בשישים. מהלך חד מטה בניו-יורק של 2% יומי אינו על הפרק ולכן המעוף יושפע אבל באופן מדוד למדי. כדאי לבחור בפקיעה אופטימלית, בטווח קרוב יחסית.

האסטרטגיה המתבקשת אם כן היא אסטרטגיה המניבה תקבול גבוה יחסית, ומספקת שולי הגנה גדולים. לזאת יש להוסיף רצון בעלות רכישות הגנה נמוכה יחסית ולכן המצב האופטימלי הינו כתיבת אוכף 1,430 בחודשי (כתיבת call ו-put על אותו הסטרייק) וקניית הגנה בטווח שלושה סטרייקים בשבועי. כמובן שמצב אופטימלי הינו ירידה מהירה, אבל גם עמידה במקום ואף עליה לסביבות 1,445 תניב רווח בשל אלמנט השחיקה הדומיננטי והקירבה היחסית לפקיעה.

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, המדד עומד על 1,440 וכיוון שאוכף חודשי כאמור לעיל מניב טווח הגנה של כמעט 30 נקודות, אנו למעשה מבצעים שוקת 1,400-1,460 ביחס למרכז כתיבת האוכף מבלי הצורך בניהול יומי ועם אפשרות סגירה מהירה בירידה של נקודות בודדות.

שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.