משפחתית חדשה בארץ: ספינת הדגל של סובארו נחתה בישראל

הדור החדש של האימפרזה שזכתה בעבר להצלחה לא מבוטלת בישראל, הושק רשמית בארץ והפעם מדובר מכונית חדשה לחלוטין, שהוכתרה לאחרונה כ"מכונית השנה" ביפן 

 

למרות ההילה המיתולוגית של סובארו אימפרזה בישראל, בשנים האחרונות הלכה ונדחקה המכונית הזו מתודעת רוכשי המשפחתיות בישראל.

עיצוב אנמי משהו, תא נוסעים פשוט ולא ממש מרווח וכמובן תחרות הולכת וגדלה בסגמנט שלה, כמו גם פריחתם של סגמנטים אחרים שפונים לקהלי יעד זהים, כמו קרוסאוברים קטנים ומיני משפחתיות, הביא לכך שהאימפרזה מהדור הקודם נדחקה בעיקר לציי הרכב.

אלא שכעת עם השקת האימפרזה החדשה, ביבואנית סמל"ת מתכננים כניסה מחודשת ונחושה לסגמנט, הפעם עם מכונית חדשה לחלוטין, ועם רוח גבית שמלווה את זכייתה לאחרונה בתואר "מכונית השנה" ביפן, כשהיא גוברת על מתחרות כמו אודי A4 וטויוטה פריוס החדשות.

האימפרזה החדשה, הבנויה על פלטפורמה חדשה לחלוטין שתשרת דגמים נוספים של סובארו בעתיד, בינהם הדור הבא של ה--XV החדש שהוצג בתערוכת ז'נבה בשבוע שעבר.

המכונית נחתה בארץ בשתי תצורות מרכב, סדאן 4 דלתות והאצ'בק, כאשר זו הראשונה מצוידת בהנעה קדמית ומנוע 1.6 ליטרים עם 114 כ"ס, ותאוצה מאפס למאה של 12.4 שניות, ותצורת האצ'בק 5 דלתות בעלת הנעה כפולה ומנוע 2.0 ליטרים המספק 156 כ"ס, ומאיץ את המכונית מאפס למאה ב-9.8 שניות. בתצורת הסדאן יעמוד נפח תא המטען על 460 ליטרים, ואילו בתצורת ההאצ'בק הקצרה יותר, תא המטען מצומצם יחסית למתחרות וכולל 310 ליטרים בלבד. שתי המכוניות מגיעות עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה וכאמור גרסת ההאצ'בק החזקה מגיעה עם הנעה כפולה בלבד.

מבחינת רמות הגימור, גם אלו נחלקות בין שתי תצורות המרכב כאשר בגרסת הבסיס תגיע האימפרזה עם מערכת מולטימדיה בעלת מסך 6.5 אינץ', תמיכה במערכות ההפעלה של אפל ואנדרואיד כולל הפעלה קולית ושליטה מההגה, מצלמת רוורס, בקרת שיוט ואקלים, חיישני גשם ואורות, ציפוי עור לגלגל ההגה ועוד. לגרסת 2.0 הליטרים יתווספו לכל אלה גם חישוקים בקוטר 17 אינץ', משענת יד מרכזית ומנוף העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה. מערכות הבטיחות יכללו שבע כריות אוויר, בקרות היציבות, ומערכת מובילאיי.

ומה באשר למחיר? 128 אלף שקלים לדגם ה-1.6 סדאן ו-135 אלף שקלים לדגם ה- 2.0 הליטרים האצ'בק.