סומוטו בוחנת את האפשרות לרשום את מניותיה בנאסד"ק: "אנחנו נסחרים מאוד בזול בארץ"

חברת האינטרנט רשמה קפיצה של 120% ברווח הנקי ב-2016 לרמה של 7.7 מיליון דולר * מנייתה עלתה בשנה האחרונה בכ-140%

חברת סומוטו, הפועלת בתחום השיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ושירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, הציגה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2016 כולה, והללו תאמו את התחזית הראשונית שפרסמה החברה לפני כחודשיים.

בשורה העליונה דיווחה סומוטו, בהובלת בן גירון, על הכנסות של 51.2 מיליון דולר ב-2016, עלייה של 73% לעומת שנת 2015. הרווח התפעולי אשתקד קפץ ב-130% והסתכם ב-11.3 מיליון דולר ובשורה התחתונה רשמה החברה צמיחה של 120% ברווח הנקי לרמה של 7.7 מיליון דולר.

סומוטו ביצעה שתי רכישות חשובות במהלך 2016, שתרמו לזינוק במכירות וברווחי החברה.

בתחילת השנה היא רכשה את חברת הפרסום בווידאו טרסר בכ-14 מיליון שקל, ובאוגוסט אשתקד קנתה את מימ וידאו (MV) ב-3.5 מיליון דולר, ועוד 9.5 מיליון דולר בתלות בעמידה ביעדים.

"מאות מוסדיים עשויים להתעניין"

ברבעון הרביעי הסתכמו הכנסות סומוטו בכ-18.6 מיליון דולר, קפיצה של 177% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2015. הרווח התפעולי צמח ב-217% והסתכם ב-3.1 מיליון דולר, ובשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 2.5 מיליון דולר ברבעון האחרון, זינוק של 339% בהשוואה לרבעון המקביל.

מניית סומוטו הגיבה לדוחות בעלייה של 3% והשלימה זינוק של כ-140% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-223 מיליון שקל. לכן סומוטו נסחרת כיום במכפיל רווח היסטורי נמוך יחסית של 8 בלבד.

עוד דיווחה סומוטו כי דירקטוריון החברה הסמיך את הנהלתה לבחון את האפשרות לרשום את מניותיה למסחר באחת הבורסות בארה"ב (ללא ביצוע גיוס בפועל).

זאת, בין השאר על-מנת להגדיל את בסיס המשקיעים הקיימים ולהשוות את מכפילי הרווח עם חברות הנסחרות בחו"ל. בסומוטו מציינים כי הנהלת החברה מצויה בקשר עם בעלי מקצוע והגורמים הרלוונטיים לצורך בחינת אפשרות זו.

מנכ"ל החברה גירון ציין בתשובה לשאלת "גלובס" בנוגע לרישום מניות החברה בחו"ל, כי "אנחנו מסתכלים בעיקר על הנאסד"ק לצורך רישום, למרות שאנחנו לא פוסלים גם רישום באחת הבורסות באירופה".

באיזו רמת מכפילים נסחרות חברות מהסוג שלכם בארה"ב?

"רק כשליש מהחברות מהסוג שלנו מרוויחות ואלה נסחרות במכפילים של כ-17 על הרווח הנקי, כך שאנחנו נסחרים מאוד בזול בארץ. נוסף לכך, יש בארה"ב הרבה יותר משקיעים פוטנציאליים. משיחות עם בנקאים הבנו כי יש כמה מאות גופים מוסדיים שעשויים להתעניין במניות החברה, מלבד מיליוני משקיעים פרטיים כמובן. אני חייב להדגיש שכרגע לא מדובר בגיוס הון אלא רק ברישום בחו"ל במטרה להגדיל את החשיפה של החברה למשקיעים נוספים".

אתם עדיין מתכוונים להגיע לקצב מכירות של 100 מיליון דולר כבר השנה?

"כן. שילוב של רכישה טובה אחת או שתיים, ביחד עם המשך גיוון מקורות ההכנסה וצמיחה אורגנית, יאפשרו לנו להגיע לזה. אנחנו מציבים יעדים אגרסיביים ועד עכשיו הוכחנו שאנחנו מצליחים לעמוד בזה.

"בשנה שעברה מחצית מההכנסות הגיעו מתחומי צמיחה של הפרסום בווידאו ובמובייל. אנו ממשיכים ליישם את האסטרטגיה של גיוון מקורות ההכנסה, והרכישות שביצענו השנה, הובילו לכך שתחום הפרסום בווידאו ובמובייל מספק לנו הכנסות ורווחים ממספר לקוחות רב. תחום זה מהווה עבורנו מנוע צמיחה משמעותי גם לשנים הקרובות, לאור הסטה מאסיבית של תקציבי פרסום לאינטרנט בכלל ולפרסום בווידאו ובמובייל בפרט", הוסיף גירון.

בעלי השליטה בסומוטו הם גירון, יעקב טננבוים, סול צבי ואיל יעקב, ויו"ר החברה הוא שוקי אברמוביץ', לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים.